Две китайски марки в Топ 10 на най-скъпите брандове на 2018 г.

Едва ли е учудващо, че повечето компании на върха са технологични

Излезе нова класация на най-скъпите марки в света, и Китай за първи път заема две от челните места в Топ 10.

Гигантът в онлайн търговията Alibaba се присъедини към първите 10, заедно с китайската технологична група Tencent. Разбира се, начело са големите технологични гиганти Google и Applе.

Подреждането е на BrandZ, съобщава CNN Money. Докладът проследява стойността на най-ценните марки в света и дава поглед върху потенциала на силните брандове. 

Общата стойност на марките в BrandZ Top 100 за 2018 г. възлиза на 4.4 трлн. долара след рекорден ръст от 21% спрямо м.г., което е увеличение от почти 750 милиарда долара. Ежегодното подреждане се прави от компаниите WPP и Kantar Millward Brown.

Китайският лидер в онлайн търговията на Джак Ма за първи път пробива в Топ 10, докато Tencent, често наричана "китайският Facebook", е в първите 10 от 2017 г. Тази година стойността на нейната марка изпреварва тази на компанията на Марк Зукърбърг.

Номер 1 в подреждането е компания, която е начело на класацията за 12-а поредна година.

Едва ли е учудващо, че повечето компании в Топ 10 са от технологичния сектор.

Ето и кои попаднаха в Топ 10 и на каква стойност е оценен техния бранд:

10. AT&T - 106 698 млн. долара



9. Alibaba - 113 401 млн. долара



8. McDonald`s - 126 044 млн. долара



7. Visa - 145 611 млн. долара



6. Facebook - 162 106 млн. долара



5. Tencent - 178 990 млн. долара



4. Microsoft - 200 987 млн. долара



3. Amazon - 207 594 млн. долара



2. Apple - 300 595 млн. долара



1. Google - 302 063 млн. долара




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Microsoft | Google | apple | компании | Amazon | Visa | McDonalds | марки | скъпи | брандове | Tencent | Alibaba | стойност | WPP | BrandZ | ATT | Kantar Millward Brown

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини