Две от най-големите търговски вериги в Европа влизат в съюз

Tesco и Carrefour правят стратегически съюз за договаряне с доставчици и обещават да свалят цените

Снимка: Carrefour
Британската търговска верига Tesco обяви, че планира "стратегически съюз" с френския гигант Carrefour. Двете компании искат да използват съвместната си покупателна способност, за да намалят разходите си и да предложат по-ниски цени на клиентите.

Двете вериги планират съвместни "стратегически отношения" със световни доставчици, а обвързването ще означава и споделяне на продуктите им със собствена марка.

Този ход идва, тъй като търговците на дребно са изправени пред все по-конкурентна среда.

Tesco е най-големият търговец на дребно в Обединеното кралство, докато Carrefour е най-големият в Европа.

Миналата година Tesco, в която работят 440 000 души, отчита печалба от 1.3 млрд. паунда и продажби от 57.5 млрд. паунда, пише Би Би Си.

Carrefour управлява 12 300 магазина в повече от 30 страни, в които работят около 375 000 души по целия свят. Миналата година има продажби за 88.2 млрд. евро (78 млрд. паунда).

Двете компании преговарят в продължение на две години, и въпреки че все още не е подписано официално споразумение, те заявиха, че се надяват да потвърдят сделка през следващите два месеца.
Сътресения в сектора

Секторът на хранителните стоки понастоящем преминава през период на бързи промени. Самата Tesco наскоро завърши купуването на търговеца "Booker", а през април Sainsbury's заяви, че е в разговори за закупуване на Asda от американския гигант Walmart.

Традиционните големи четири вериги супермаркети в Обединеното кралство - Tesco, Sainsbury's, Asda and Morrisons - са изправени пред нарастващата конкуренция от бързо разрастващите се бюджетни вериги Lidl и Aldi през последните няколко години, а сега има и допълнителната заплаха, че интернет гигантът Amazon навлиза в сектора.

Миналата година Amazon купи търговската верига Whole Foods. Във Великобритания Amazon предлага продажби на храни чрез услугата Amazon Fresh, макар че понастоящем тя все още е фокусирана върху Лондон и югоизточна Великобритания.

През януари Carrefour обяви голям план за трансформация, включващ намаляване на разходите с 2 млрд. евро до 2020 г. и инвестиране на 2.8 млрд. евро в електронната търговия до 2022 г.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: цени | търговия | търговски вериги | доставчици | Carrefour | обединение | Tesco | стратегически съюз

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини