Евън Уилямс: Качествената журналистика не трябва да е безплатна

Съоснователят на Twitter и основател на Medium посочва, че няма друг такъв бизнес модел

Снимка: Wikimedia
Бъдещето на журналистиката зависи от това тя да не бъде подарявана. Човечеството вече излиза от фазата, когато смяташе, че журналистиката с най-добро качество е безплатна и неограничена. Няма друг такъв бизнес модел. Това е мнението на съоснователя на Twitter Евън Уилямс, който е и основател на платформата за публикуване на дълги статии Medium, пише Business Insider.

Въпреки че платформата е създадена през 2012 г., засега тя продължава да не е печеливша и ще се наложи да се търсят още пари от външни инвеститори. Сайтът засега има 90 млн. уникални посетители всеки месец и на него се публикуват около 20 хил. материала на ден. В повечето случаи става дума за хора, които еднократно създават статия за Medium.

Отскоро платформата се отказа от онлайн рекламата като начин за генериране на приходи и премина към абонаментен модел – ако читателят иска да прочита по повече от три материала на месец, той трябва да се регистрира за абонамент, който струва 5 долара на месец. Събраните по този начин пари Medium предоставя на авторите, които са получили харесвания от дадения читател.

Уилямс е убеден, че такова е бъдещето на журналистиката – аудиторията да си плаща за материалите, които чете, тъй като няма как да има качество без приходи. Като се има предвид, че в момента мнозинството от интернет потребителите блокират показването на рекламите в сайтовете, идеята му е добра.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Twitter | журналистика | medium | качествена журналистика | Евън Уилямс | цена на информацията

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини