10 големи корпорации, които инвестират в слънчева енергия
Те разчитат на зелените технологии и устойчивото развитие
Американските компании инвестират рекордно в слънчева енергия, като най-големите корпоративни потребители добавиха 325 мегавата (MW) инсталирана мощност миналата година, според доклада "Solar Means Business 2017" от Сдружението за слънчева енергия (Solar Energy Industries Association - SEIA).
Влиянието на корпоративната слънчева енергия е значимо: соларните инсталации, анализирани в доклада SEIA, произвеждат достатъчно електроенергия за захранване на 402 000 домове в САЩ и компенсират 2,4 милиона метрични тона въглероден диоксид всяка година.
CNBC подреди 10 корпорации в САЩ според инсталираната им мощност от слънчева енергия.
10. Amazon.com - 33.6 MW
Amazon инвестира не само в слънчевата енергия. Миналата година компанията на Джеф Безос обяви, че най-голямата й вятърна ферма до момента, Amazon Wind Farm Texas, вече работи. Инсталацията, разположена в окръг Скури, има повече от 100 турбини и всяка година ще добавя един милион мегават часа чиста енергия към мрежата.
9. Macy's - 38.9 MW
Освен че разполага с мощност от почти 40 MW, компанията Macy's иска тази година да увеличи дела на отпадъците, отклонени от депа за отпадъци, до 70%.
8. IKEA - 44.9 MW
До 2020 г. IKEA Group иска да произвежда толкова енергия от възобновяеми източници, колкото консумира за своите операции.
7. General Growth Properties – 50.2 MW
Фирмата за недвижими имоти General Growth Properties описва устойчивостта като "неразделна част от дългосрочния успех на GGP".
6. Costco Wholesale - 50.8 MW
Costco прегръща слънчевата енергия в голяма степен. Компанията заявява, че в края на фискалната 2017 г. използва соларни фотоволтаични системи в 100 свои склада, от Ню Йорк до Япония.
5. Kohl's - 51.5 MW
Търговската верига Kohl's не само се обръща към слънчевата енергия, за да намали въздействието си върху околната среда. На своя уебсайт тя посочва, че рециклира около 150 000 тона материали годишно, което представлява повече от 80% от генерираните отпадъци.
4. Apple – 79.4 MW
Технологичният гигант Apple се класира четвърта в списъка на SEIA. По-рано тази година Apple обяви, че нейните глобални съоръжения са захранвани със 100% чиста енергия. Изпълнителният директор Тим Кук описва развитието като значителен крайъгълен камък за бизнеса.
3. Prologis - 120.7 MW
Prologis разполага с малко под 121 MW инсталиран капацитет, според доклада на SEIA. Компанията цели намаляване на емисиите на парникови газове с 20% до 2020 г.
2. Walmart - 149,4 MW
С малко по-малко от 150 MW инсталирана слънчева мощност, Walmart грабва второ място в списъка на SEIA. Търговският гигант иска да намали емисиите от веригата си с един милиард тона до 2030 г.
1. Target – 203.5 MW
Target е добавила 40 MW слънчева енергия към своето портфолио през 2017 г. Компанията вече има повече от 200 MW инсталирана мощност.