Индия е първата арена на Samsung срещу китайските играчи
Страната е все по-важна за производителите на смартфони
~ 1 мин.
Южнокорейският гигант Samsung се опитва да предотврати нарастващата глобална заплаха от китайски конкуренти с нови евтини смартфони, избирайки да ги таргетира първо на бързоразвиващия се пазар в Индия, предава CNN.
Samsung доминираше тамошния пазар от 2012 г. насам, докато през миналата година не бе детронирана от китайския си конкурент Xiaomi. Междувременно първата позиция на корейския играч на световно ниво изглежда все по-застрашена от друг китайски производител – Huawei, който вече измести Apple от второто място.
В понеделник Samsung представи две нови устройства в своята водеща серия Galaxy - M10 и M20. Най-евтиният модел ще струва само 112 долара в Индия.
От компанията казват, че смартфоните са проектирани за младите милениуми в страната. Galaxy M10 и M20 ще дебютират първо в Индия на 5 февруари, а по-късно и на други места. От компанията не посочват графика за глобалното пускане на устройствата.
Индия е един от най-важните пазари за смартфон производителите, бидейки вторият по големина след и без това охлаждащия се китайски. Въпреки това именно китайските играчи Xiaomi, Oppo и Vivo успяха да пробият в страната през последните години. Това се случи благодарение на по-ниските цени, стимулирали продажбите в страната, където средният годишен доход е по-малко от 2 000 долара.
28% от пазара в Индия сега се държи от Xiaomi, докато Samsung има 24%, според данните на Counterpoint Research за 2018 г.