Индия – „новият Китай” за Apple?

Влошените условия в Китай рефлектират върху цялостното представяне на гиганта в световен мащаб

Снимка: БТА
Провалът на Apple в Китай може да тласне компанията към Индия, смятат анализатори. Вече два дни медиите се надпреварват да отразяват казаното от Тим Кук, главният изпълнителен директор на американския технологичен гигант, че заради лошото представяне на компанията в азиатската страна, страдат и продажбите на iPhone като цяло. В писмо до инвеститорите в първите дни на новата година той предупреди, че се очакват слаби приходи от пласирането на смартфони на марката. 

Сега, когато търговската война между САЩ и Китай се е задълбочила, а местните китайски производители се котират все по-добре на домашния си пазар, една от надеждите за свежи приходи за Apple е Индия. 

Доказателство за това е, че Wistron, един от сглобяващите iPhone и SE и 6S смартфони на Apple, е увеличил уставния капитал (сумата, която една компания може да инвестира) на своето дъщерно дружество в Индия. Според информация на Digitimes сега той е в размер на 430 млн. долара, многократно повече от текущия. Парите ще бъдат използвани за увеличаване на производствения капацитет на завода в Нарасапура, пише Quartz. 

По-рано Reuters информира, че тайванската компания за производство на електроника Foxconn планира да сглобява iPhone модели в завода си в Тамил Наду още тази година. Инвестицията е в размер на над 350 млрд. долара и се очаква да създаде 25 000 работни места. 

Дилемата за Индия

Както в Китай преди няколко години, така и в Индия на Apple се гледа като на луксозна марка, недостъпна за повечето местни. Надеждата е, че средната класа в страната расте, а с нея и склонността за харчене на пари. 

Към момента обаче Индия не е най-светлият лъч за гиганта от Купертино. Apple се бори с негативни трендове и там, като приходите в страната страдат от значително забавяне. Бизнесът там се влияе и от слабата местна валута. 

Рушаб Доши, анализатор в базираната в Сингапур компания за пазарни проучвания Canalys, коментира, че Apple се бори с намаляващото търсене на своите телефони и заради повишените им цени в световен мащаб. Той изтъква, че Индия е една от страните, където iPhone струва най-скъпо, а това се подклажда и от валутните колебания на рупиите. Това, според него, ще направи марката „по-малко привлекателна”. 

През 2016 г. пък правителството попари надеждите на Apple да продава по-достъпни – ремонтирани, стоки. През февруари 2018 г. пък Индия увеличи митата за iPhone до 20%. В резултат на всичко това делът на смартфоните на марката на втория по големина мобилен пазар в света е едва 1%. 

За капак и конкуренцията в региона е силна и поне засега е в полза на базираната в Шенжен OnePlus и южнокорейската компания Samsung, които продължават да държат позиции.

За разлика от Китай, където Apple е има около 50 магазина за продажба на дребно, в Индия все още няма нито един.

Гигантът се опитва да намали цените на своите продукти там чрез производство на устройства на местно ниво – нещо, което личи от действията Wistron. Но индийците не са наивни, за да бъдат лесно приласкани с по-евтини, по-стари и по-малки модели. В крайна сметка на Apple може да ѝ се наложи да се върне към черната дъска и да изработи изцяло нова стратегия на Индия, пише за финал Quartz.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: apple | iPhone | Китай | Индия | продажби на iPhone | новият Китай

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини