КЗК глоби Ozone.bg със 100 хил. лв.
Компанията е провеждала заблуждаваща реклама
~ 1 мин.
Комисията за защита на конкуренцията глобява с общо 97 170 лв. електронния магазин за покупка на игри и технологични устройства Ozone.bg. На компанията „Озон Ентъртейнмънт” са наложени две имуществени санкции заради заблуждаваща реклама.
Става въпрос незаконосъобразно проведени рекламни кампании за iPhone 6 и за настолната игра Dixit. Кампаниите са проведени съответно през 2014 и 2015 г. Комисията е установила, че Ozone.bg е рекламирала, че предлага „най-добрата цена” на въпросните продукти, което не отговаряло на истината. По същото време конкурентни фирми са предлагали идентични продукти на по-ниски цени.
КЗК, в изпълнение на указанията в съдебното решение на Върховния административен съд (ВАС) по случая, е започнала подробен анализ на реализираните от дружеството рекламни кампании, като извършва проучване и на предлаганите от останалите участници на пазара цени на същите продукти.
Става въпрос незаконосъобразно проведени рекламни кампании за iPhone 6 и за настолната игра Dixit. Кампаниите са проведени съответно през 2014 и 2015 г. Комисията е установила, че Ozone.bg е рекламирала, че предлага „най-добрата цена” на въпросните продукти, което не отговаряло на истината. По същото време конкурентни фирми са предлагали идентични продукти на по-ниски цени.
КЗК, в изпълнение на указанията в съдебното решение на Върховния административен съд (ВАС) по случая, е започнала подробен анализ на реализираните от дружеството рекламни кампании, като извършва проучване и на предлаганите от останалите участници на пазара цени на същите продукти.