Министър, който лесно се подвежда

На думи вече и министър не може да вярва

През този месец ставаме свидетели на все по-странни оправдания за проблемите в държавното управление. Лошата комуникация е номер едно като обяснение. То бе използвано за обявените, но неслучили се оставки на ръководството на „Холдинг БДЖ“, както и при трагедията край Своге, при която загинаха 20 души. В единия случай членовете на Съвета на директорите не се понасяли, в другия - Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) и фирмата строител „Трейс“ не си говорили.

Комуникацията явно наистина куца и то на много нива, защото вече два пъти в медиите се тиражира информация, че министърът на транспорта Росен Желязков е бил подведен. В първия случай самият министър заяви, че е подведен - от ръководството на "Холдинг БДЖ". Те му казали, че всичко в железниците е наред, но в крайна сметка, вероятно след бърза проверка, установил, че не е точно така, а тримата в Съвета на директорите подадоха оставки. Желязков назначи одит, който трябва да приключи в края на месеца и да покаже реалното състояние на дружеството. Решението дали да приеме оставките ще бъде взето в края на този месец, след като излезе одитният доклад. Все едно той ще покаже нещо по-различно от това, което всички знаят.

Но да се чуди човек, как някой може да бъде излъган така лесно, че дружеството е в добро състояние - влакове се палят постоянно, обществени поръчки се оказват незаконни, журналистически разследвания доказват схеми за източване на дружеството с фалшиви ремонти и гориво, изпълнителният директор назначава фиктивно служители, за да ритат с него във ведомствения отбор, а пътниците намаляват и намаляват... Но вероятно министърът лесно се подвежда.

Днес се оказа, че министърът пак е подведен - този път за заплатите в Пристанище Варна–Запад. Служителите излязоха на протест заради ниски заплати. Преди митинга на работниците, Росен Желязков цитира пред журналисти данни, подадени му от управата на порта, според които минималната работна заплата на месец е 1300 лв., а средната – 1700 лв. Добавяйки пък допълнителните възнаграждения, според министъра, заплатите достигат между 2000 и 3000 лв. Да се чуди човек, защо някой би протестирал, при положение, че средната за страната заплата е по-малко от 1200 лв.

Според синдиката на докерите обаче, министърът е бил подведен с данните, защото такива заплати получават само служителите на по-високи постове и няма как да са средните. Те цитираха данни за фонд работни заплати, който за последните години е намалял с близо 1.5 млн. лв.

Желязков е на поста транспортен министър от няколко месеца и може би лесно се подвежда. Той обаче е в администрацията на държавата от години и е трудно да се повярва, че така може да бъде подхлъзнат. Факт е, че вече може да се е научил на политическото говорене и измиване на ръце с подходящо оправдание и прехвърляне на отговорност, но се надяваме за следващите важни казуси в транспорта - тези с бъдещето на жп превозвача и концесиите на летищата София и Пловдив, да бъде по-внимателен и не-подведен.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: протест | БДЖ | Летище София | Пристанище Варна | Росен Желязков | транспортен министър

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини