Летище Варна вече ще може да приема и най-големите самолети
Близо 7.5 милиона лева струва разширяването на пътека за рулиране “Алфа“
Летище Варна приключи ремонта на пътека за рулиране „Алфа“. „Алфа“ свързва пистата с перона и е една от най-използваните пътеки за рулиране, с дължина близо 800 метра. Ремонтът е продиктуван от нуждите на по-големите въздухоплавателни средства и след него пътеката ще може да поеме дори самолети код „F”.
Реконструкцията, чието изпълнение започна през октомври 2017 г. ще струва на летищния оператор „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД 7 450 000 лева. Мащабният проект не наруши графика на летището, въпреки че зае площ равна на 9 футболни игрища.
За да поднови „Алфа“, летищният оператор рециклира бетона от съществуващата пътека и го използва в конструкцията на новата. Общо 7 200 курса на големи товарни камиони бяха необходими, за да се извършат строителните работи: 2 700 за извозване на ненужните почви от изкопните работи, а 4 500 за доставка на материалите за новата конструкция.
Проектът разкри 200 работни места и е част от втората инвестиционна фаза на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, според която за периода 2017-2026 г. концесионерът ще инвестира 256 милиона лева в летище Варна и летище Бургас.
„Във всеки даден момент, ние имаме около 30 инвестиционни проекта, които са в процес“, каза Улрих Хеппе, главен изпълнителен директор на фирмата концесионер. „Освен това, интересното е, че при нас модернизацията и разширяването на летищата трябва да се случват през зимата и това е едно от големите предизвикателства.“
За 2018 г. „Фрапорт“ има планирани 62 инвестиционни проекта на двете летища, като по-мащабните проекти във Варна включват подобрения в хангара за ремонт на въздухоплавателни средства, рехабилитация на перона, ремонт на сградата за кетъринг и разширение на бизнессалона.