Над 14 хил. е-винетки са продадени до края на 2018 г.
Общата им стойност е за около 1.3 млн. лв.
~ 2 мин.
До края на 2018 г. са продадени над 14 хил. електронни винетки. Събраната чрез тях сума е около 1.3 млн. лв. Други 55 хил. хартиени винетки пък са били успешно превърнати в електронни. Това съобщават от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).
Огласените днес данни показват рязък скок в продажбите на е-винетки, тъй като до 27 декември, или 10 от пускането на уеб сайта за купуване на е-винетки, бяха продадени 3243 електронни пътни стикери.
Най-много е-винетки са продадени чрез официалните партньори на АПИ (6193 броя за над 570 хил. лв.). Чрез специализирания уеб сайт са купени 4776 е-винетки за над 428 хил. лв., а чрез терминалите за самообслужване в търговските обекти са продадени 1798 броя на стойност близо 140 хил. лв. В пунктовете за обслужване на клиенти на АПИ са купени 669 е-винетки за над 63 хил. лв., а чрез мобилното приложение са продадени 582 броя за малко над 46 хил. лв.
Най-много са годишните е-винетки, продадени за леки автомобили – 11 976 броя на стойност над 1.1 млн. лв. За тировете над 12 тона са купени най-много дневни винетки - 507 броя на стойност над 11 500 лв.
Всички хартиени винетни стикери, купени през 2018 г. и които изтичат след 1 януари 2019 г., запазват своята валидност. Шофьорите трябва да ги оставят залепени на предното стъкло на автомобила до датата, на която изтичат. Сайтът www.bgtoll.bg дава възможност за конвертиране на валидните хартиени винетки към електронни, като операцията не е задължителна. Тя обаче се препоръчва за улеснение при пътуването. При спиране от тол контрола, шофьорите няма да се считат за нарушители, след като имат валидна винетка, залепена на стъклото.
Огласените днес данни показват рязък скок в продажбите на е-винетки, тъй като до 27 декември, или 10 от пускането на уеб сайта за купуване на е-винетки, бяха продадени 3243 електронни пътни стикери.
Най-много е-винетки са продадени чрез официалните партньори на АПИ (6193 броя за над 570 хил. лв.). Чрез специализирания уеб сайт са купени 4776 е-винетки за над 428 хил. лв., а чрез терминалите за самообслужване в търговските обекти са продадени 1798 броя на стойност близо 140 хил. лв. В пунктовете за обслужване на клиенти на АПИ са купени 669 е-винетки за над 63 хил. лв., а чрез мобилното приложение са продадени 582 броя за малко над 46 хил. лв.
Най-много са годишните е-винетки, продадени за леки автомобили – 11 976 броя на стойност над 1.1 млн. лв. За тировете над 12 тона са купени най-много дневни винетки - 507 броя на стойност над 11 500 лв.
Всички хартиени винетни стикери, купени през 2018 г. и които изтичат след 1 януари 2019 г., запазват своята валидност. Шофьорите трябва да ги оставят залепени на предното стъкло на автомобила до датата, на която изтичат. Сайтът www.bgtoll.bg дава възможност за конвертиране на валидните хартиени винетки към електронни, като операцията не е задължителна. Тя обаче се препоръчва за улеснение при пътуването. При спиране от тол контрола, шофьорите няма да се считат за нарушители, след като имат валидна винетка, залепена на стъклото.