Новото Божоле - със стратегия за подмладяване на имиджа

Както всеки път на третия четвъртък от ноември новото Божоле е повод за празнично отваряне на бутилки

Снимка: Wikipedia
Първите бутилки от новото Божоле ще се появят тази нощ по света. Прочутото младо френско вино е от много добра реколта, а стратегията е да се подмлади имиджа му, за да се спре спадът на продажбите, най-вече в най-големия вносител на тази напитка, Япония, предаде Франс прес.

Както всеки път на третия четвъртък от ноември новото Божоле е повод за празнично отваряне на бутилки както във Франция, така и в много други страни по света - от Япония до Съединените щати, в Китай, Белгия и Бразилия, където вече са изпратени първите партиди. На 15 ноември то пристига и в София и първата бутилка от новата партида ще се отвори в НДК. 

"Доброто подреждане на планетите тази година е допринесло за добрата реколта, с добро качество на гроздето, хубаво време и големи количества. Годината беше много добра, както и в много други региони във Франция", изтъкна пред АФП Доминик Пирон, председател на дружеството ЕнтерБожоле (InterBeaujolais).

Стратегията на сектора е променена: целта е да се докосне по-млада клиентела, да продължи стремежът към по-висок клас и да се предоставя все повече информация за спецификата на прочутото регионално вино Божоле.

Тази стратегия започва да дава плодове, тъй като през последните години бутилките с младо френско вино се продават по 4 до 7 евро, докато често пъти преди това бяха под прага от 4 евро, посочват от бранша.
Продажбите, които през последните петнайсет години непрекъснато намаляваха, започват да се стабилизират до около 25 милиона бутилки, отбелязва Доминик Пирон.

В Япония - най-големият вносител на ново Божоле - сега се продава по една бутилка на 20 души от населението, докато допреди няколко години продажбите бяха по бутилка на 12 души. Тук по-високият клас се очаква да доведе до увеличаване на обемите на продажбите и японците започват да търсят все повече и повече това вино.

Във Франция браншът се стреми да докосне нова млада клиентела и организира тази нощ празненство с електронна музика в прочутата дискотека Ле Бен (Les Bains) в Париж.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Франция | вино | стратегия | Божоле

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини