Опитът в дизайна е на мода

Време е българите, утвърдили се като професионалисти в чужбина, да започнат да градят бъдеще в родината си, призовава дизайнерът Любомир Вълчев

Добрият дизайн винаги продава, убеден е Любомир Вълчев
Добрият дизайн винаги продава, убеден е Любомир Вълчев
Снимка: Сп. Икономика/Красимир Свраков

Опитът е на мода – това е мотото, под което работи дизайнерът Любомир Вълчев, основател на компанията Space Design International. Защото натрупаният в продължение на години професионализъм позволява бързо и качествено изпълнение на всяко задание, възложено от клиент. Добрият дизайн продава, е формула, която важи и в изработването на щандове за изложения, а те са основният фокус в работата на този дизайнер.

Път

Любомир Вълчев живее във Франция от над 30 години. През 1988 г. печели конкурс в училището за графичен дизайн и вътрешна архитектура  “Нисен дьо Камондо” в Париж и това му отваря вратите за изява. През 1990 г. създава дизайнерско бюро, което след това мести на Ривиерата, близо до Кан. Първият му личен ангажимент е за застрахователната компания Lloyd’s. По негови проекти са реализирани щандове на Pierre Cardin, JVC, IBM, Peugeot, VirginMegastore, Festival de Cannes, France Telecom, Pret a porter, Harley Davidson, Honda, Rain Bird, Husqvarna, магазините на Ferrari и BMW в Пaриж, организирани са изложения в цяла Европа, Дубай, САЩ и на много други места по света.

Да бъдеш еко

Заедно с екипа си Вълчев създава екодизайна в щандовете за изложения. След всяко участие те се демонтират и изхвърлят, но изобретателният българин избира материали и създава конструкции, които да се рециклират и пребоядисват, за да се използват отново. Салоните са в различни области и на съвсем различни места, а той винаги добавя елементи и цветове, които отговарят на корпоративния дизайн на фирмата. „Творчеството е в това първо да реализираш идеите си и да направиш привлекателни щандове, които да могат да имат по-дълъг живот. То е дори в това с едни и същи материали да покажеш блясъка и силата на компании от козметичната до военната индустрия”, обяснява дизайнерът.

Тайната на успеха

Рекламата продава и всеки удобен момент трябва да се използва, за да се рекламирате. Тя създава известност, показва ползите, фокусира интереса и кара хората да купуват, уверява Любомир Вълчев. Но и в този бизнес се иска да си в крак с галопиращите промени. Твърде бързо интернет надмина всички очаквания и рекламата започна да става все повече виртуална. Той дори мислел, че интернет ще убие неговия бизнес с участията в изложения. Но… изложенията продължават да съществуват, защото са мястото за срещи на производители и търговци. Там партньорите се виждат очи в очи и могат лично да се убедят в качествата на продуктите. Същевременно специалистите в неговата сфера стават все по-малко, тъй виртуалната реклама е много по-лесна за изпълнение. Обратно на очакванията, Space Design International няма сайт, за да не бъдат копирани техните проекти.

Място за срещи

Преди около година в двора на Съюза на архитектите в България Любомир Вълчев създаде галерия Space Architecton - ново пространство за изложби и културен обмен. Постепенно той и неговите приятели започват да му вдъхват живот и там става място за концерти и творческо взаимодействие.  В галерията занапред ще си дават среща творци от различни сфери на изкуството. Любопитен факт е, че идеята за тази галерия се ражда по време на изложбата, която Вълчев организира в друго изложбено пространство през пролетта на 2016-а. С нея той отбеляза завръщането си в София и откриването на свой дизайнерски офис. Намерението му е един ден Space Architecton да се превърне и във виртуален музей на дизайна.

Българин да се наричам

„Време е българите, утвърдили се като професионалисти в чужбина, да започнат да градят бъдеще в родината си. Тук има добри условия, които с общи усилия ще се подобрят. Радвам се, че това лято климатът в България малко се развали, за да разберем с каква природа и с какви дадености разполагаме” , уверява дизайнерът. Той работи с цял свят и глобализацията е попътен вятър в решението му да  има офис и в родния си град София. Според неговия „барометър” в България вече се усеща подем, започва духовен ренесанс. Обръща се поглед към традиционните ценности и представи, пречупени през призмата на съвремието, към позабравени технологии, които ще дадат нова добавена стойност. Любомир Вълчев вярва, че има начин българското производство да стане синоним на високо качество.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Повече четете в бр. 85 на сп. "Икономика"


Етикети: дизайн | Любомир Вълчев

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини