„Спиди” вече е собственик на „Рапидо”

В следващите три години компанията има за цел да увеличи приходите с 50%

Една от най-големите куриерски фирми у нас „Спиди” окончателно приключи сделката по придобиването на своя конкурент „Рапидо”. Това става ясно от съобщение на компанията. Сделката е приключена на 5 октомври 2018 г., след като „Спиди” получи разрешение за нея от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Окончателната цена ще зависи от конкретните финансови резултати на „Рапидо“ и ще се изплаща за период от 30 месеца. Оценката се очаква да съответства на 4.5 до 5 пъти годишния нормализиран оперативен резултат (EBITDA) на „Рапидо“.

Мениджърските екипи на „Рапидо“ и „Спиди“ ще продължат да управляват компанията през следващите три години. Тригодишният бизнес план на групата е потвърден от основните акционери и ще има за цел да увеличи приходите с близо 50% до 2022 г. 

От „Спиди” добавят, че тази сделка ще им даде възможност да предоставят по-гъвкави решения за клиентите си в България и Европа. „Ще е възможно да се оползотворят в по-голяма степен инвестициите, които бяха направени през годината, както в развитието на офисната мрежа, така и в подмяна на основното оборудване в главните разпределителни центрове”, пишат още от компанията.

Припомняме, че на 5 октомври Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) разреши на куриерската фирма „Спиди” да купи конкурента си „Рапидо”, но същевременно глоби купувача с 205 хил. лв. Санкцията в размер на 0.2% от общия оборот на компанията е заради това, че „Спиди” не е предоставила пълна и точна информация за сделката към датата на представяне на уведомлението към КЗК. За това е алармирал трети конкурент от куриерския бранш.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: цена | приходи | КЗК | сделка | Спиди | придобиване | куриерска фирма | Рапидо

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини