БДЖ започва да се грижи за пътниците, обяви транспортният министър
До момента основната задача на министерството бе да се погасят дълговете на дружеството
~ 1 мин.
Транспортният министър Росен Желязков заяви, че досега БДЖ се е грижила за себе си, а вече ще се грижи за пътниците. В интервю за в. „24 часа“ той обясни, че до момента основната задача на ресорното министерство и на ръководството на холдинга е била да се погасят дълговете на дружеството, които вече са изчистени. От тук нататък целта е по-качествена услуга, по-малко грешки, което да доведе до завръщане на славата на жп транспорта у нас.
Министърът разкри още, че е изпратил одити в БДЖ „Пътнически преводи“ и в Национална компания „Железопътна инфраструктура“, с които да се провери дали се спазват графиците за движение на влаковете, както и проходимостта на жп линиите. Относно стопирането на процедурата за закупуване на нови 42 мотрисни влака преди седмици, транспортният министър заяви, че е добре КЗК да се произнесе „за да даде аргументи за моето бъдещо решение“ и дали ще бъдат променени някои от изискванията в търга. Срещу тези изисквания обжалваха някои от най-големите производители на влакове в света - Шкода и Сименс.
Желязков отново заговори за билетопродаващата система, която се очаква от години. По негови думи, тя трябва да е готова през март 2019 г. В интервю за Economic.bg през май тази година изпълнителният директор на дружеството Владимир Владимиров обясни, че системата се въвежда поетапно, като за нея са необходими валидиращи устройства, с които билетите ще се проверяват във влака.