В София вече можем да купуваме билетче през телефона (снимки)

С мобилния телефон вече ще можем да си купуваме дневна и нощна карти за всички линии от градския транспорт

Снимка: Economic.bg/Краси Свраков
Софиянци и гостите на града вече могат да се възползват от услугата за закупуване на дневна и нощна карти за всички линии на градския транспорт през телефона. Нововъведението бе представено днес на метростанция „Св. Климент Охридски“ от кмета на София Йорданка Фандъкова, зам.-кмета по транспорта Евгени Крусев и изпълнителния директор на Център за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров.



Дневната карта за всички линии струва 4 лв., а нощната – 2 лв., като се очаква услугата да заработи на всички метростанции. Пред Economic.bg от Столична община обясниха, че това е пилотен проект, който за момента работи само за абонати на A1, но до седмици ще заработи и за другите мобилни оператори. Освен това от общината ще проследят интереса към услугата, за да могат след време гражданите да имат опция за закупуването и на други видове карти. 



Как работи системата:

1. Регистрирате се на sofia.mpass.bg.

2. Влизате в системата и виждате 2 опции за закупуване на избраната от Вас карта

– чрез дебитна/кредитна карта. В случая няма значение коя е банката издател, както и не дължите никакви допълнителни такси. Заплащате единствено и само 4 лева за дневна карта или 2 лева за нощна(може да закупите и двете).

-чрез мобилен оператор (в момента това е А1, но в срок от няколко седмици услугата ще се предлага и от останалите мобилни оператори). Отново заплащате само цената на избраната карта, а СМС-ът Ви се таксува по абонаментния план с оператора.

3. Получавате защитен QR код, който е Вашата “карта“. Необходимо е да го сканирате на входа на метрото, за да влезнете на перона. За пътуване в наземния транспорт е необходимо да го покажете при проверка на контрольора или на кондуктора, който проверява валидността на картата.



През 2020 г. в София трябва да заработи и нова тикет система, пише в.“Монитор“. Тя се очаква да спестява време за зареждане и да гарантира по-лесно валидиране на потребителите в превозните средства. Все още не е ясно дали пътниците ще бъдат таксувани спрямо времето, което са прекарали в градския транспорт, или на изминало разстояние. 



Всеки пътник ще може да зарежда превозния си документ от компютър, мобилен телефон или банкова карта. Перфораторите ще бъдат изпратени в историята след като тя заработи, но продажбата на хартиените билети ще продължи. Всичко това ще струва на ЦГМ 88 млм. лв, които ще бъдат изплащани в продължение на 10 години на фирмата одобрена да я изгради.





Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: София | Йорданка Фандъкова | градски транспорт | ЦГМ | билетче