YouTube ограничава опцията за „пропускане на реклами“
Тя е шанс за създателите на видео да печелят повече, но и опасност за отлив на потребители
~ 2 мин.
С новата седмица настъпват и някои новости в YouTube, по-специално по отношение на рекламите. Много от редовните потребители на видео платформата вече се сблъскаха с реклами, които не могат да „пропускат“. Новината за промяната бе съобщена чрез официалния канал в платформата – Creator Insider, пише Engadget, уточнявайки че става дума за платени съобщения в канали, които вече могат да печелят от съдържанието си.
Досега рекламните спотове в YouTube се характеризираха с това, че човек можеше да ги „пропусне“ (от англ.: „skip”, бел.р.) след изминаването на определен времеви отрязък от няколко секунди.
Невъзможността за прескачане на реклами първоначално бе обявена като тестова и засягаща определена група хора. Сега обаче от компанията казват, че новостите ще се отразят на всички в YouTube Partner Program, за да се даде възможност на авторите да печелят повече пари. Презумпцията е, че рекламодателите са склонни да плащат повече за спотове, които потребителите ще трябва да гледат изцяло.
Успокоително прозвуча уточнението, че все пак въпросните реклами, които няма да може да се пропускат, ще са с дължина от по 15-20 секунди. Това е три до четири пъти повече от сегашните задължителни 5 секунди, след които доскоро човек можеше да натисне бутона „skip”, като се предполага, че не е толкова дълго, че да откаже потребителя да изчака и да продължи да гледа избраното видео.
Опцията вече е засегнала мнозина, като някои се оплакват, че им се е наложило да гледат реклами, дълги по 1-2 минути. Предполага се, че невъзможността да се „пропускат“ реклами би навредила и канали, които все още нямат изградена лоялна фенска база или достатъчно атрактивно съдържание.
Що се отнася до създателите на видео, получат ли достъп до новата функция, тя ще стане автоматично активна за всички вече качени клипове. Ще са налични и инструменти за проследяване на ефективността на опцията – така, ако установят спад в зрителската аудитория или приходите си, те могат да я деактивират, отново за зялото съдържание.