„През 2019 г. предстои да се планира ресурсът за следващия програмен период, отчитайки няколко много важни политики“, посочи Желязков. По думите му, те са свързани с бъдещето на кохезионната политика на ниво Европейски съюз и дефицита на средства, в резултат на Брекзит. Според Желязков, на европейско ниво се поставя силен акцент върху Механизма на правовата държава, който ще бъде основополагащ при планиране на следващия бюджет на Съюза.
„Всичко това показва, че много внимателно трябва да предвидим инвестициите в транспортния сектор за следващата финансова рамка, като се съобразяваме с националните политики, паралелно с изпълнението на европейския контекст”, посочи още министърът.
Министър Желязков коментира и двата рискови проекта по оперативната програма – модернизацията на жп линията Елин Пелин-Костенец и изграждането на Лот 3.2 от АМ „Струма”. Той посочи, че те са обект на засилен мониторинг, както от страна на ЕК, така и от страна на МТИТС. „Въпреки че строителните дейности не са стартирали все още, ако имаме подписани договори до няколко месеца, в голяма степен ще изпълним дейностите в допустимия срок”, обобщи Желязков.
Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.
Етикети:
Георги Домусчиев: Ще утвърдим „Нова“ като българска телевизия
Цветанов: Борисов знаеше за сделката с ДПС за преференциите
Турците масово обменят спестяванията си в долари и евро
Започват предварителните поръчки за новите модели Galaxy S10 в България
Motorola излезе на печалба за първи път след придобиването от Lenovo