Финтех
120
Агенцията по вписванията започва подмяна на софтуера и хардуера
Възможни са частични спирания на електронните услуги, предупредиха от ведомството
2219
~ 1 мин. четене
Агенцията по вписванията започва оптимизиране на системите, поради което са възможни частични спирания на електронните услуги. Това съобщиха от пресцентъра на Агенцията, като добавиха, че „смущенията“ на работата могат да се наблюдават до края на годината – срокът, в който трябва да са приключили действията по оптимизацията на софтуера и хардуера на информационните си системи, както и въвеждане на нови функционалности.
Част от тях са ангажименти по проектите за надграждане на Търговски регистър и регистър на юридическите лица с нестопанска цел (ТРРЮЛНЦ) и Имотния регистър, по Оперативна програма „Добро управление“. Всички предстоящи активности целят модернизиране и обновяване на услугите, въвеждане на нов модел за постоянно наблюдение и контрол и повишаване сигурността на работата на информационните системи на Агенцията.
Като първи етап от планираното оптимизиране, в периода от 15.00 ч. до 18.30 ч. на 1 юни 2019 г., както и на 8 и 9 юни 2019 г. и 15 и 16 юни 2019 г. електронните услуги, предоставяни от Имотен регистър, Търговски регистър, Регистър БУЛСТАТ и Регистър на имуществените отношения на съпрузите няма да бъдат достъпни.
Периодите и времетраенето на процедурите, в които ще се извършват действията по оптимизация, са съобразени с очакваните натоварвания на системите. Първият етап от планираното оптимизиране е предвиден непосредствено след края на кампанията за деклариране на действителните собственици – 31 май 2019 г. и възможно най-отдалечен от пика на кампанията по подаване на годишни финансови отчети – 30 юни 2019 г.