Alibaba с 42% ръст на приходите поради бум на онлайн продажбите в Китай

Компанията отчита 66% скок в приходите от облака, но продължава да губи пари в тази област

Снимка: Wikimedia
Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba надхвърли многократно очакванията на анализаторите, отчитайки силен ръст в продажбите си, пише Financial Times. С отчета си компанията рязко се разграничава от своя основен конкурент Tencent, който ден по-рано разочарова инвесститорите с повече от скромен ръст за второто тримесечие на годината.

През трите месцеа до края на юни Alibaba е отчела 42% годишен повишение на приходите си, или до 16.74 млрд. долара. Това се дължи основно на скок в търговията на дребно в Китай.

Въпреки че и Alibaba, и Tencent, са големи технологични конгломерати, корените на Alibaba са именно в електронната търговия, поради което компанията безпроблемно се качи на гребена на вълната при онлайн пазаруването. Освен това тя е обект на по-малко регулации, за разлика от някои нейни конкуренти, които продават игри и видео съдържание.

Нетната печалба, дължима на акционерите в Alibaba, е в размер на 3.1 млрд. долара. Това значително повече от миналогодишната сума от 1.23 млрд. долара (при днешния курс на юана спрямо долара).

Приходите от облака, който е ключова сфера за растеж на Alibaba, са се повишили с 66% до 1.1 млрд. долара. Въпреки това звеното продължава да губи пари – по 5 цента за всеки спечелен долар.

Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Китай | приходи | печалба | доходи | онлайн пазаруване | финансов отчет | Tencent | Alibaba | търговия на дребно | второ тримесечие | Алибаба

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини