Amazon откри най-големия си кампус

Той може да побере до 15 000 служители

Amazon.com Inc. днес откри най-големия си кампус в Хайдерабад, подготвяйки се за яростна експанзия и битка с конкурента Walmart Inc. на един от най-бързо развиващите се пазари на дребно в света. Компанията със седалище в Сиатъл навлиза амбициозно в Индия - един от последните пазари, където търговията на дребно все още основно разчита на дребномащабни и квартални магазини. 

"Електронната търговия е толкова малка в Индия спрямо общото потребление, по-малко от 3%", казва Амит Агарвал, мениджър на Amazon за Индия.

До голяма степен неразвитият потенциал на страната е от решаващо значение за глобалните планове за доминация както на Amazon, така и на Walmart,  като последната похарчи 16 милиарда долара миналата година, за да купи най-големия в Индия търговец на дребно Flipkart Online Services Pvt. Основателят на Amazon Джеф Безос е заложил 5,5 милиарда долара за своите операции в Индия.

Построен в Хайдерабад за три години, новият кампус е първата сграда на Amazon извън САЩ, обхваща 1,8 милиона кв. фута офис пространство и ще приюти 15 000 работници. 

„Най-големите сгради в Сиатъл приютяват около 5000 служители“, отбеляза Джон Шьотлер, вицепрезидент „Глобални недвижими имоти и съоръжения" на Amazon. Той каза, че кампусът е най-големият в света на Amazon, но има още много възможности за растеж.

И докато открива новия си индийски хъб, Amazon инвестира на други фронтове в страната. Предстоят преговори за закупуване на 10% дял в един от най-големите търговци на дребно с физически магазини  Future Retail, казват запознати източници. Местните медии също съобщават, че Amazon бърза да добави доставките на храна към своя индийски бизнес и води преговори с множество компании за производство на храни, за да стартира тази услуга.

Amazon започна своите операции на дребно в Индия през 2013 г. и оттогава е започнала няколко услуги за увеличаване на продажбите, включително разширяване на производството на оригинално съдържание в Боливуд, за да засили програмата за лоялност на услугата си Prime Video в страната. Според Агарвал абонатите на услугата са се удвоили през последните 18 месеца и той все още вижда „огромен растеж“ напред.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Amazon | Индия | онлайн търговия | кампус | Хайдерабад

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини