БДЖ поднови търга за ремонт на „Сименсите“ за 137 млн. лв.

Дружеството стартира директни преговори за ремонта на мотрисите с „Алстром“ и „Щадлер“

„БДЖ-Пътнически превози“ рестартира обществената поръчка за ремонт и поддръжка на електрическите и дизеловите мотриси „Дезиро“ на „Сименс“. Процедурата стартира през януари 2017 г., но и до сега няма избран изпълнител, който да ремонтира 46-те дизелови и електрически мотриси. Според параметрите на поръчката изпълнителят ще получи 137 млн. лв. без ДДС, а договорът ще е със срок от пет години.

На 23 май новото ръководство на железниците е решило да стартира директни преговори с две компании – румънския клон на френската „Алстром“ и унгарската „Щадлер“. И двете компании са изпращали оферти за участия в стартиралия преди 2 години търг. Сега ще имат срок от 60 дни отново да изпратят. Офертите ще бъдат отворени на 24 юли т.г. и трябва да са валидни в срок от поне 6 месеца след датата на подаване на предложенията.

Търгът бе съпроводен от доста скандали – още при първото подаване на заявления срокът бе удължен заради подадена жалба от „Жп тракция – София“. Компанията е регистрирана година по-рано – през 2016 г., с капитал от 10 лв. От „Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт“ алармираха за нередности и поискаха преразглеждане на условията, но тогавашният служебен министър на транспорта Христо Алексиев (в кабинета на Огнян Герджиков) не предприе нищо. Според експерти, цитирани от „Биволъ“, стойността на търга е твърде висока.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | търг | ремонт | Сименс | мотриси | Дезиро

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини