Финтех
228
Бордът по туризъм е готов със спасителните мерки в сектора
Организацията иска среща с правителството, за да представи плана си след фалита на Thomas Cook
1380
~ 2 мин. четене
Националният борд по туризъм (НБТ) е готов с изготвянето на списък със спешни мерки за спасяването на българския туризма след фалита на британския туроператор Thomas Cook. Това каза Красимир Гергов, председателя на Управителния съвет на НБТ, в интервю за „Труд“.
„Мерките от страна на правителството съвместно с бизнеса трябва да бъдат бързи. Това е най-важното условие и затова ние от Националния борд по туризъм, след съгласуване с всички основни хотелиери и туроператори, подготвихме пакет от предложения към министър-председателя Бойко Борисов, министъра на туризма Николина Англекова и министъра на финансите Владислав Горанов“, заяви Гергов. Той уточни, че очакват при първа възможност да ги представят за обсъждане на работна среща.
Веднага след фалита на най-стария туроператор - британският Thomas Cook, а след това и на българското дружество „Астрал Холидейс“, хотелиери настояха за спешни мерки, които да спасят туризма у нас. А д-р Полина Карастоянова, от Националния борд по туризъм, съобщи, че бордът вече обмисля мерки в подкрепа на бранша. Точно седмица по-късно от НБТ вече са готови с официален списък.
От Борда по туризъм искат възможност за финансови облекчения във връзка с обстоятелството, че при издадените фактури от хотелиерите се дължи ДДС в рамките на месеца и корпоративен данък върху суми, които няма да бъдат изплатени по независещи от тях причини. Освен това се иска възможност за рефинансиране чрез Българската банка за развитие на кредитите към частни банки, които част от собствениците няма да могат да обслужат, а това би довело до възможни фалити. Друго предложение е за увеличаване на сумата за национална реклама до минимум 15 млн. евро годишно за всяка от следващите две години. Също така и увеличаване на сумата за реклама чрез туроператорите за организирани пакетни пътувания, срещу ангажимент за допълнителни чартърни полети до минимум 20 млн. евро годишно за всяка от следващите две години.
От „Астрал Холидейс“ съобщиха, че до момента са изплатени обезщетения на близо 300 туристи, които са били засегнати от фалита на туроператора. Изплатените суми са в размер на 200 000 лв. От обявилата несъстоятелност компания съобщават, че до момента нямат данни, които да сочат, че клиентските претенции ще надвишат лимита на застраховката от 700 хиляди лева.
От компанията уточняват още, че застраховката „Отговорност на туроператора“ не покрива разходи на партньори и подизпълнители на Астрал Холидейз Интернешънъл, тъй като по силата на този договор, те не са обект на обезщетяване.
„Мерките от страна на правителството съвместно с бизнеса трябва да бъдат бързи. Това е най-важното условие и затова ние от Националния борд по туризъм, след съгласуване с всички основни хотелиери и туроператори, подготвихме пакет от предложения към министър-председателя Бойко Борисов, министъра на туризма Николина Англекова и министъра на финансите Владислав Горанов“, заяви Гергов. Той уточни, че очакват при първа възможност да ги представят за обсъждане на работна среща.
Веднага след фалита на най-стария туроператор - британският Thomas Cook, а след това и на българското дружество „Астрал Холидейс“, хотелиери настояха за спешни мерки, които да спасят туризма у нас. А д-р Полина Карастоянова, от Националния борд по туризъм, съобщи, че бордът вече обмисля мерки в подкрепа на бранша. Точно седмица по-късно от НБТ вече са готови с официален списък.
От Борда по туризъм искат възможност за финансови облекчения във връзка с обстоятелството, че при издадените фактури от хотелиерите се дължи ДДС в рамките на месеца и корпоративен данък върху суми, които няма да бъдат изплатени по независещи от тях причини. Освен това се иска възможност за рефинансиране чрез Българската банка за развитие на кредитите към частни банки, които част от собствениците няма да могат да обслужат, а това би довело до възможни фалити. Друго предложение е за увеличаване на сумата за национална реклама до минимум 15 млн. евро годишно за всяка от следващите две години. Също така и увеличаване на сумата за реклама чрез туроператорите за организирани пакетни пътувания, срещу ангажимент за допълнителни чартърни полети до минимум 20 млн. евро годишно за всяка от следващите две години.
От „Астрал Холидейс“ съобщиха, че до момента са изплатени обезщетения на близо 300 туристи, които са били засегнати от фалита на туроператора. Изплатените суми са в размер на 200 000 лв. От обявилата несъстоятелност компания съобщават, че до момента нямат данни, които да сочат, че клиентските претенции ще надвишат лимита на застраховката от 700 хиляди лева.
От компанията уточняват още, че застраховката „Отговорност на туроператора“ не покрива разходи на партньори и подизпълнители на Астрал Холидейз Интернешънъл, тъй като по силата на този договор, те не са обект на обезщетяване.