Боян Томов: Доверието в медиите е по-важно от трафика

Фактите са в основата на качествената и независима журналистика

Трафикът в онлайн медиите не е най-важното. Важни са лоялните читатели, които излъжеш ли веднъж, просто ги губиш. Това каза Боян Томов, изпълнителен директор на „Медия Икономика България“ – издателят на сп. „Икономика“ и сайта Economic.bg в предаването „Икономика и бизнес“ по Канал 3 тази събота. Според него лоялността, принципите и партньорството са изключително важни в днешния свят, особено в медийния. „Когато има доверие, значи си си свършил работата и партньорите ти могат да разчитат на теб“, каза Боян Томов. 

На въпроса как в съвременния свят се прави и отстоява независима журналистика, той отвърна: „С факти. Когато човек се научи да публикува материали с факти, които може да докаже, тогава няма страх и неудобство“. В тази връзка Томов обърна внимание на несъвършенствата в сферата съдебната система и конкретно на авторското право, които не позволяват човек да защити себе си или компанията си от невярна информация. „Надявам се скоро това да се промени“, каза още той. 

По отношение на икономическата среда и промените в България, Боян Томов коментира, че именно списание „Икономика“ е отражение на процесите през изминалите три десетилетия. Изданието е създадено през далечната 1989 г. от група икономисти и професори с идеята да е научен продукт. „Сега то е най-модерното и влиятелно списание с икономически характер“, изтъкна издателят. 

Списанието е отражение на прехода, включително и на това как се представят икономическите процеси. Ако някога се е пишело за събитията в дълги и пространни материали по 20-30 страници, днес преобладават съвременните визуални инструменти за комуникация, като едновременно с това се запазва и аналитичният характер. Не е случайно и логичното продължение на хартиеното издание – сайтът Economic.bg. „За седем години той се наложи на пазара и днес предлага качествени икономическо-политически новини, анализи, коментари, отразявайки случващото се в 21 век“, каза още Томов.

Той подчерта ролята и на другия продукт на издателството – „Успешните компании“. Превърнала се в ежегодна, книгата е насочена и към чуждата аудитория, „за да знаят хората по света какво се случва в България“ в сферата на бизнеса.

„Непрекъснато говорим за чуждите инвеститори, но не и за нашите български инвеститори“, обърна внимание Боян Томов, добавяйки, че именно необходимостта от по-широк отзвук навън за случващото се тук е и една от причините списание „Икономика“ да стане двуезично.

Тази седмица списанието отпразнува своя 30-годишен юбилей на тържествена церемония. Събитието уважиха над 250 гости от бизнеса, водещи мениджъри и предприемачи. Някои от дългогодишните партньори бяха отличени със специални плакети.

Догодина предстои 30-годишен юбилей и на конкурса „Мистър и Мисис Икономика“, организиран съвместно с най-голямата работодателска организация КРИБ. По повод предстоящото честване Томов обърна внимание на ролята на жените в бизнеса, които все повече се утвърждават като успешни лидери. Затова и отличието „Мисис Икономика“ носи голяма стойност.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: списание икономика | медии | доверие | Боян Томов | качествена журналистика | Медия Икономика България

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини