Сделката, която ще обедини отново двете фирми след над 10 години отделно съществуване, ще създаде нов гигант на стойност около 30 млрд. долара. Той ще обедини MTV, Nickelodeon, Comedy Central и филмовото студио Paramount с мрежата за излъчване на CBS и абонаментния ѝ канал Showtime.
Сделката е победа за Шари Редстоун, дъщерята на медийния магнат Съмнър Редстоун, който през 2006 г. раздели CBS и Viacom. Наследницата вече се установява като голям играч в по принцип доминирания от мъже Холивуд. Шари Редстоун настояваше за повторното сливане от няколко години насам и сега се очаква тя да бъде обявена за председател на Борда на директорите на новия гигант.
И Viacom, и CBS, изпитваха затруднения след разделянето им през 2006 г., тъй като бяха обект на семейни препирни и скандали. Освен това бившият главен изпълнителен директор на CBS Лес Моунвес беше сред видните ръководители от филмовата индустрия, чиято кариера бе унищожена заради обвинения за сексуални посегателства в рамките на кампанията #MeToo.
Въпреки че новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, тя ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с тези медийни гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.
Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.
Етикети:
Правителството иска да си купи нов самолет
„Чайка” вече ще „лети” всеки ден между София и Бургас
Хората не усещат ръста на минималната пенсия, но той изкривява цялата система
Управляващите изненадаха бизнеса с патентен данък за Airbnb
Курсът на паунда се изстреля до 3.5-годишен връх спрямо еврото