Регулации
544
CBS и Viacom се сливат, за да конкурират Disney и Netflix
Обединението им е кулминация от дългогодишни семейни скандали
1372
~ 2 мин. четене
Американските медийни компании CBS и Viacom обявиха сливането си, чиято цел е да укрепи позициите им, докато те опитват да оспорят лидерството на Netflix и големите амбиции на Disney в сферата на стрийминга на видео съдържание, пише The Guardian.
Сделката, която ще обедини отново двете фирми след над 10 години отделно съществуване, ще създаде нов гигант на стойност около 30 млрд. долара. Той ще обедини MTV, Nickelodeon, Comedy Central и филмовото студио Paramount с мрежата за излъчване на CBS и абонаментния ѝ канал Showtime.
Сделката е победа за Шари Редстоун, дъщерята на медийния магнат Съмнър Редстоун, който през 2006 г. раздели CBS и Viacom. Наследницата вече се установява като голям играч в по принцип доминирания от мъже Холивуд. Шари Редстоун настояваше за повторното сливане от няколко години насам и сега се очаква тя да бъде обявена за председател на Борда на директорите на новия гигант.
И Viacom, и CBS, изпитваха затруднения след разделянето им през 2006 г., тъй като бяха обект на семейни препирни и скандали. Освен това бившият главен изпълнителен директор на CBS Лес Моунвес беше сред видните ръководители от филмовата индустрия, чиято кариера бе унищожена заради обвинения за сексуални посегателства в рамките на кампанията #MeToo.
Въпреки че новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, тя ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с тези медийни гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.
Сделката, която ще обедини отново двете фирми след над 10 години отделно съществуване, ще създаде нов гигант на стойност около 30 млрд. долара. Той ще обедини MTV, Nickelodeon, Comedy Central и филмовото студио Paramount с мрежата за излъчване на CBS и абонаментния ѝ канал Showtime.
Сделката е победа за Шари Редстоун, дъщерята на медийния магнат Съмнър Редстоун, който през 2006 г. раздели CBS и Viacom. Наследницата вече се установява като голям играч в по принцип доминирания от мъже Холивуд. Шари Редстоун настояваше за повторното сливане от няколко години насам и сега се очаква тя да бъде обявена за председател на Борда на директорите на новия гигант.
И Viacom, и CBS, изпитваха затруднения след разделянето им през 2006 г., тъй като бяха обект на семейни препирни и скандали. Освен това бившият главен изпълнителен директор на CBS Лес Моунвес беше сред видните ръководители от филмовата индустрия, чиято кариера бе унищожена заради обвинения за сексуални посегателства в рамките на кампанията #MeToo.
Въпреки че новата компания ще е с пазарна капитализация от близо 30 млрд. долара, тя ще е значително по-малка от конкуренти като Netflix, който се оценява на 136 млрд. долара и Walt Disney, която струва 245 млрд. долара. Тя ще влезе в пряка конкуренция за абонати с тези медийни гиганти, а също така ще създава и продава телевизионни предавания и филми на други компании.