Регулации
440
Европейска компания за магазини без касиери предизвиква Amazon
Португалският стартъп е разработил технология, която вече ще използват големи търговски вериги
1272
~ 3 мин. четене
Много търговци на дребно, разтревожени от бързия растеж на Amazon.com в Европа, обмислят съпротива с помощта на малък португалски стартъп.
Sensei, 16-месечна технологична компания, базирана в Лисабон, подкрепена от германската верига Metro и Sonae в Португалия, насочва технологиите си към европейските супермаркети, които скоро ще трябва да се конкурират с американския гигант - който започва да открива физически магазини в региона.
Sensei обяви, че три големи европейски търговски вериги, включително британска верига супермаркети, са използвали технологията му за магазини, които планират да отворят тази година - и с които потенциално да се изпречат на Amazon.
Компанията на Джеф Безок вече обяви, че е намерила място за първия си магазин без касиери Amazon Go в Лондон. Той ще е и първият извън САЩ.
Amazon вече има 10 Go магазина без касиери в Сиатъл, Чикаго и Сан Франциско и планира да открие още 3000 още до 2021 г.. Компанията притежава и веригата Whole Foods Market, която има седем магазина в Лондон. Тъй като потребителите купуват все повече онлайн, а Amazon навлиза и в търговията с хранителни стоки, португалският стартъп вижда възможности.
„Amazon Go е най-доброто нещо, което ни се случи“, казва Вашку Португал, съосновател и главен изпълнителен директор на Sensei. "За нас би било много по-трудно, ако не съществуваха техните магазини без касиери, защото това е нова технология и те оказват натиск върху пазара да върви в тази посока".
Стартъпът използва камери и изкуствен интелект, които следят какви стоки вземат клиентите от рафта и смятат сметката. Софтуерът може да проследи и дали вече взет от рафта продукт е върнат, независимо дали на същото място, така че клиентите да не го платят накрая.
Клиентите се чекират с банкова карта или с мобилен телефон на влизане в магазина, а после софтуерът автоматично изтегля сумата от сметката им при излизане от обекта.
Amazon не е описвала детайлно технологията в своите магазини Go, но анализатори, които са ги инспектирали, казват, че разчита на различни сензори, включително интелигентни рафтове, които могат да определят кога даден елемент е взет от рафта, както и камери, които могат да четат модели, отпечатани върху етикетите на опаковките. Плащането се извършва чрез мобилно приложение.
Технологията на Sensei може да е по-евтина. По-лесно е да се модернизират съществуващите магазини с AI-ориентирани подходи само за камери, отколкото с мултисензорни системи, казва Джордж Лоури, главен анализатор в изследователската фирма Forrester.
Системите за самочекиране все още се сблъскват с препятствия. Тези на Amazon и Sensei работят само с опаковани предмети, а веригите са подложени на нарастващ натиск от екологични групи и политици да намалят производството на пластмаси. Португалската компания твърди, че търговските обекти могат да решат проблема с неопаковани стоки, като запазят малък брой служители при щандовете за прясна храна, които да сканират насипните продукти.
Технологията на Sensei изисква от търговците на дребно да предоставят всеки един продаван артикул, който след това фотографират от различни ъгли, за да обучат алгоритмите, които са в основата на нейния софтуер.
Sensei отказва да назове магазините, с които работи, но заяви, че планират да отворят по един магазин пробно с нейната технология. Обектите ще са по над 5000 кв. фута. Компанията води разговори с около дузина търговци в Европа.
Sensei, 16-месечна технологична компания, базирана в Лисабон, подкрепена от германската верига Metro и Sonae в Португалия, насочва технологиите си към европейските супермаркети, които скоро ще трябва да се конкурират с американския гигант - който започва да открива физически магазини в региона.
Sensei обяви, че три големи европейски търговски вериги, включително британска верига супермаркети, са използвали технологията му за магазини, които планират да отворят тази година - и с които потенциално да се изпречат на Amazon.
Компанията на Джеф Безок вече обяви, че е намерила място за първия си магазин без касиери Amazon Go в Лондон. Той ще е и първият извън САЩ.
Amazon вече има 10 Go магазина без касиери в Сиатъл, Чикаго и Сан Франциско и планира да открие още 3000 още до 2021 г.. Компанията притежава и веригата Whole Foods Market, която има седем магазина в Лондон. Тъй като потребителите купуват все повече онлайн, а Amazon навлиза и в търговията с хранителни стоки, португалският стартъп вижда възможности.
„Amazon Go е най-доброто нещо, което ни се случи“, казва Вашку Португал, съосновател и главен изпълнителен директор на Sensei. "За нас би било много по-трудно, ако не съществуваха техните магазини без касиери, защото това е нова технология и те оказват натиск върху пазара да върви в тази посока".
Стартъпът използва камери и изкуствен интелект, които следят какви стоки вземат клиентите от рафта и смятат сметката. Софтуерът може да проследи и дали вече взет от рафта продукт е върнат, независимо дали на същото място, така че клиентите да не го платят накрая.
Клиентите се чекират с банкова карта или с мобилен телефон на влизане в магазина, а после софтуерът автоматично изтегля сумата от сметката им при излизане от обекта.
Amazon не е описвала детайлно технологията в своите магазини Go, но анализатори, които са ги инспектирали, казват, че разчита на различни сензори, включително интелигентни рафтове, които могат да определят кога даден елемент е взет от рафта, както и камери, които могат да четат модели, отпечатани върху етикетите на опаковките. Плащането се извършва чрез мобилно приложение.
Технологията на Sensei може да е по-евтина. По-лесно е да се модернизират съществуващите магазини с AI-ориентирани подходи само за камери, отколкото с мултисензорни системи, казва Джордж Лоури, главен анализатор в изследователската фирма Forrester.
Системите за самочекиране все още се сблъскват с препятствия. Тези на Amazon и Sensei работят само с опаковани предмети, а веригите са подложени на нарастващ натиск от екологични групи и политици да намалят производството на пластмаси. Португалската компания твърди, че търговските обекти могат да решат проблема с неопаковани стоки, като запазят малък брой служители при щандовете за прясна храна, които да сканират насипните продукти.
Технологията на Sensei изисква от търговците на дребно да предоставят всеки един продаван артикул, който след това фотографират от различни ъгли, за да обучат алгоритмите, които са в основата на нейния софтуер.
Sensei отказва да назове магазините, с които работи, но заяви, че планират да отворят по един магазин пробно с нейната технология. Обектите ще са по над 5000 кв. фута. Компанията води разговори с около дузина търговци в Европа.