Европейски съд обяви логото на Adidas за невалидно

Решението може да се обжалва

Снимка: Twitter профил Adidas
Вторият най-висш съд на Европейския съюз реши днес, че търговската марка на Adidas, състояща се от три паралелни ивици, е невалидна.

Общият съд на Европейския съюз заяви, че е потвърдил решение на Европейската служба за интелектуална собственост (EUIPO) през 2016 г. за отмяна на предишно решение за приемане на марката на основание, че тя е лишена от отличителен характер.

Adidas все още може да обжалва пред Европейския съд.

Германската компания за спортни стоки регистрира търговската марка през 2014 г. за облекло, обувки и шапки, като казва, че тя се състои от „три успоредни равностойни ивици с еднаква ширина, прилагани към продукта в която и да е посока“.

Въпреки това логото бе оспорено от белгийската компания Shoe Branding Europe, с която Adidas е в десетгодишен спор.

Съд на ЕС обяви за невалидна търговска марка Shoe Branding миналата година, заявявайки, че ивиците са твърде сходни с търговската марка на Adidas.

Adidas трябваше да докаже, че марката е придобила „отличителен характер“ в целия Европейски съюз въз основа на използването й, така че потребителите по своята същност са знаели, че даден продукт е от Adidas, и че може да го разграничат от продукти на друга компания.

Съдът посочва, че марката не е образец, а „обикновена марка с фигури“ и не е уместно да се вземат предвид специфичните употреби, свързани с цветовете.

Институцията също така заяви, че Adidas е предоставила доказателства, свързани с използването на марката в пет държави от ЕС, но не и в целия блок.

Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: ЕС | съд | adidas | лого | търговска марка | невалидна

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини