Facebook пуска функцията „Защо виждам този пост?“
Целта е потребителите да получат повече контрол върху съдържанието, което виждат
Facebook обяви нова функция, наречена „Защо виждам този пост?“, която цели да помогне на потребителите да разберат съдържанието, което се появява в техния News Feed, като публикации на приятели, страници и групи, които следват. Целта е да се повиши контролът върху това, което излиза на стената, уточнява Engadget.
Това е първият път, в който Facebook открехва вратите към начина, по който класира новините в социалната платформа, казват от компанията. Стъпката е част от усилията на технологичния играч да бъде по-прозрачен към потребителите си относно своите алгоритми.
За да получи достъп до новия инструмент, който по места стартира от днес, човек трябва кликне в горния десен ъгъл на дадена публикация. От там се спуска падащо меню и ще се появи въпросната функционалност, както и път към настройките, които ще позволяват на потребителя да управлява видимостта на това съдържание. Идеята е по-този начин да се персонализират новините, включително опциите See First, Unfollow, News Feed Preferences и Privacy Shortcuts.
По време на тестовете на „Защо виждам тази публикация?“ е било установено, че хората действително искат повече прозрачност за алгоритмите.
В допълнение, Facebook актуализира и функцията „Защо виждам тази реклама?“, опитвайки се да направи инструмента още по-прозрачен отпреди. Наред с показването на фактори като демографски данни или интереси, които може да са спомогнали за достигането на рекламата до потребителя, сега социалната мрежа ще казва и кога например рекламодателят качва нечия лична информация в обща база данни, като имейл, телефонен номер, както и дали е работил с друг маркетингов партньор, за да опита да насочи търговско съобщение до вас.
„И двете актуализации са част от продължаващите ни инвестиции, за да дадем на хората по-голям контекст и контрол над Facebook“, се казва в публикация в блога на компанията. „Ще продължим да слушаме вашите отзиви и да развиваме тези функции с течение на времето“, обещават още от технологичния гигант.