Fiat Chrysler отправи „трансформиращо“ предложение към Renault

Италиано-американската група предлага обединение в обща холдингова група

Снимка: БТА/Колаж
Fiat Chrysler (FCA) направи „трансформиращо“ предложение на Renault, което би създало третия по големина автомобилен производител в света, пише Reuters. Офертата е отправена официално от италианско-американската компания и вече е обсъден от Борда на директорите на френската група.

При положителен отговор в индустрията ще се появи производител с общи продажби от 8.7 мллн. автомобила годишно и със силно присъствие в ключови региони, автомобилни пазари и технологии, се казва в съобщението на FCA. Очакват се също икономии от мащаба, достигащи 5 млрд. евро годишно.
Широкото и допълващо се портфолио от марки ще осигури пълно покритие на пазара, от луксозните коли до мейнстрийм автомобилите, добавят от FCA.

Ако успее, връзката ще промени конкурентната среда и ще се отрази на другите автомобилостроители – от General Motors до Peugeot Group PSA Group, която наскоро проведе свои неубедителни преговори с FCA.
Също така би могло да има и сериозни последици за 20-годишния съюз на Renault с Nissan, който вече е отслабен от кризата около ареста и свалянето на бившия председател Карлос Гон в края на миналата година.

Акциите на Fiat Chrysler, търгувани в Милано, скочиха с 19% в началото на днешната търговия, докато книжата на Renault поскъпнаха със 17%. Акциите на PSA паднаха с 2.5%.

„FCA се вписва добре и с Renault, и с PSA“, каза анализаторът на Jefferies Филип Хушоу в бележка, след като новината за преговорите по сделката се разчу.

В плана на FCA-Renault се посочва, че двата автомобилостроителя ще се слеят в холандско холдингово дружество. След изплащане на дивидент от 2.5 млрд. евро на настоящите акционери на FCA, всяка група инвеститори ще получи 50% от акциите в новата компания.

Натискът за консолидация сред производителите на автомобили нараства с предизвикателствата, свързани с електрификацията, затягането на емисионните разпоредби и скъпите нови технологии, свързани с автономни превозни средства.

Но сделката все още се сблъсква с политически пречки и трудности с работната сила в Италия и потенциално във Франция. Повечето от европейските заводи на FCA са с капацитет под 50%.

Според Fiat Chrysler планираните икономии на разходи няма да са свързани със затварянето на фабриките.
Френското правителство, най-големият акционер в Renault с дял от 15%, подкрепя принципно сливането, но ще трябва да види повече подробности, заяви главната му говорителка в понеделник.

Франция ще бъде „особено бдителна по отношение на заетостта и индустриалния отпечатък“, каза друг представител в Париж, добавяйки, че всяка сделка трябва да запази съюза на Renault с Nissan.

Италианското правителство може също да поиска дял от комбинираната група, за да балансира холдинга с Франция, заяви в понеделник депутат от управляващата партия „Лига“.

Предвиждайки такава чувствителност, FCA подчертава „новите възможности за служителите на двете компании“ при сливането.

Ползите от предложената трансформация не се основават на затваряне на заводите, но ще бъдат постигнати чрез по-ефективни капиталови инвестиции в общите световни платформи, архитектури, задвижващи системи и технологии, се казва в позицията на FCA.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Рено | автомобилни компании | сливане на компании | Нисан | Пежо | Фиат | Крайслер

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини