Финландска компания представи шлем за виртуална реалност за $5 995

Той предлага резолюция като на човешкото око, твърдят производителите

Снимка: Varjo
Финландският стартъп Varjo представи свой шлем за виртуална реалност във високия клас, чиято цел е да използва VR технологията в космическия и автомобилния сектор.

Най-широко известните VR устройства като HTC Vive или Oculus на Facebook досега влизаха в новините само с потребителски приложения, но с цена от 5 995 долара за устройството на Varjo, компанията залага на индустриални цели в архитектурата, инженеринга и строителството.

"Има милиони архитекти или инженери, които работят по архитектурни проекти и след като започнат да използват VR ежедневно, тогава очакваме обеми и намаляване на разходите", заяви Нико Ейден, основател и главен изпълнителен директор на Varjo.

Varjo си сътрудничи с партньори, включително Airbus, Audi, Saab, Volkswagen и Volvo в разработването на VR-1, който стартира в 34 страни във вторник.

Varjo, която е набрала около 45 милиона долара от инвеститори като Atomico и EQT Ventures, твърди, че новия шлем има резолюция от повече от 60 пиксела на градус, повече от 20 пъти по-висока от който и да е друга VR шлем.

„Устройството на Varjo бележи важен момент за VR индустрията заради невероятно високата резолюция, която предлага. То има потенциал да предложи най-реалистичната виртуална реалност досега - равняваща се на резолюцията на човешкото око”, каза Бен Ууд, ръководител на изследователската компания CCS Insight, базирана в Обединеното кралство.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: виртуална реалност | VR | шлем | Varjo

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини