Gap отделя марката си Old Navy, затваря магазини
Gap, Athleta, Banana Republic и останалите марки ще бъдат част от нова компания, чието име все още не е обявено
Gap Inc. ще отдели по-добре представящата се марка Old Navy и ще затвори около 230 магазина на своя едноименен бизнес с облекла. Фирмата страда от контрастиращото представяне на своите марки. Old Navy се справя по-добре, тъй като широката му гама от бюджетни облекла го правят по-привлекателен за по-широка база от клиенти, а марката Gap се бори в условията на конкуренция от страна на търговците на дребно в бързата мода и променящите се тенденции.
"Ясно е, че бизнес моделът и клиентите на Old Navy все по-често се отклоняват от нашите специализирани марки", каза в изявление председателят на Gap Робърт Фишър.
230-те специализирани магазина на Gap, които компанията планира да затвори през следващите две години, заедно с вече затворените 68, представляват почти половината от магазините на бранда.
Компанията също така заяви, че ще увеличи разходите за маркетинг и разработване на нови продукти за марката Gap.
Gap, Athleta, Banana Republic и останалите марки ще бъдат част от нова компания, чието име все още не е обявено. Отделянето на Old Navy в публично търгувана компания според Gap вероятно ще бъде завършено до 2020 година.
Old Navy има годишни продажби от около 8 млрд. долара, докато другите марки имат общ приход от 9 милиарда долара.