Google придобива облачната компания Looker за 2,6 млрд. долара

Компанията иска да засили позициите си в този сектор

Google ще придобие Looker за 2,6 млрд. долара в брой, за да подсили облачния си бизнес. Това е първата сделка на новия шеф на облачното подразделение на технологичния гигант Томас Куриан. 

Бившият изпълнителен директор на Oracle се присъедини към Google Cloud като нов изпълнителен директор през ноември, като замени бившия главен изпълнителен директор Даян Грийн. Куриан посочи на конференция през февруари, че иска да инвестира значително и да разшири бизнеса, казвайки: "Ще видите, че ускоряваме растежа дори по-бързо, отколкото досега."

Компанията майка на Google Alphabet вече е инвестирала в Looker чрез своя рисков фонд Capital G. Това ще бъде най-голямата придобивка на Google, откакто купи Nest - друга компания, финансирана от Alphabet, за 3,2 милиарда долара през 2014 година.

Google се опитва да открадне пазарен дял от лидера Amazon Web Services, която отчете приходи от $ 7,7 млрд. за последното тримесечие. Google не съобщава приходи от бизнеса си в облака, но заяви, че той допринася с повече от 1 млрд. долара на тримесечие. Google има 7.6% от пазарен дял в облака в края на 2018 г. в сравнение с 13.7% за Microsoft и 32% за Amazon, според доклад от Canalys.

Покупката на Looker ще добави нов инструмент за анализ за клиентите на Google Cloud. Google заяви, че технологията ще помогне на клиентите да анализират данните си по последователен начин от различни източници и ще помогне на Google да предостави специфични за индустрията анализи за своите целеви вертикали. В своето съобщение за пресата Google заяви, че вече е споделила над 350 клиенти чрез съществуващо партньорство, включително Buzzfeed, Yahoo и Hearst.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Google | облачни технологии | Looker | Томас Куриан | Google Cloud

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ