Google пуска нов инструмент за по-защитени пароли
Ползването на една парола за много акаунти се оказва сериозен проблем
Ново проучване на Harris Poll - което проверява представителна извадка от 3419 възрастни от САЩ от 16 до 29 август - открива, че 66% от американците използват една и съща парола за повече от един акаунт.
24 процента от анкетираните разчитат на толкова лесно познати пароли като „abc123“, 123456, „welcome“ и, разбира се, фаворитът - „password“. И 59% са въвели собственото си име или рожден ден или тези на любим човек или домашен любимец.
Но докато повторната употреба на пароли може да облекчи когнитивния товар от живота, изпълнен с отделни данни за вход - и намекът за близките хора може да даде малко човечност на процеса - тези и други лесни пароли заплашват вашата дългосрочна сигурност.
За да насърчи по-добрите навици за парола, следващата седмица Google ще представи нов инструмент за проверка на паролата - Password Checkup - функция, която стартира като незадължително разширение на Chrome през февруари, в мениджъра на пароли, вграден в различните версии на Chrome (MacOS, Windows, iOS, Android и Chrome OS) за използване с профил в Google. Тази актуализация също ще добави възможност за сканиране за повторно използвани и слаби пароли, а не само за тези влизания, които вече са компрометирани от нарушения на данните.
По-късно тази година Google планира да предоставя предупреждения за открити пароли с помощта на същата технология на потребителите на Chrome, които въвеждат пароли в Chrome, но не използват мениджъра на паролите на Google.
По същество Google атакува човешката нестабилност с код, тъй като очакването хората да препрограмират сами себе си не би проработило.
„Повторната употреба на парола е далеч по-големият проблем от слабите пароли“, казва Марк Ришър, старши директор по управление на продуктите за идентичност и сигурност в Google.
Ако един сайт е компрометиран и от него недоброжелатели получат ваша парола, те може да я използват, за да пробият в други акаунти, където влизате с нея и да получат и още ваши данни.
Проучването на Harris свидетелства за разходите на тези грешки: В него 40% от американците заявяват, че данните им са били компрометирани онлайн, 47% от тях са казали, че са загубили пари, а 12% са загубили повече от 500 долара.