Кандидат концесионер на Летище София иска да строи и нов национален стадион

Консорциум „Витоша“ ще инвестира 600 млн. евро в изграждането на стадион у нас

Изграждането на нов национален стадион е част от офертата Manchester Airports Group (MAG) за концесията на Летище София, като проектът е включен в разширеното предложение, подадено пред Министерството на транспорта, съобщиха от компанията. Стадионът е част от независима и допълнителна инвестиция на стойност от 600 млн. евро, която е извън обхвата на основната инвестиционна оферта, която е за близо 1.5 млрд. евро. Така цялостното предложение за инвестиции на надвишава 2 млрд. евро.

Припомняме, че общо пет консорциума искат да станат концесионери на Летище София, а офертите им бяха отворени в ресорното министерство на 9 май. Оттук нататък поне месец ще е необходим на комисията в министерството, начело със зам.-министър Велик Занчев, за да избере бъдещият концесионер на аеропорта. След избора е възможно да има и обжалвания на решението.

След отварянето на офертите стана ясно, че предложенията на компаниите за годишно концесионно възнаграждение варират от 19.9 до 32.8 млн. евро. Операторите, кандидати за концесионери на летището, са Manchester Airports Group, Fraport, Aéroports de Paris Group, Софкънект с водещ член Meridiam и летище Копенхаген.

„Призовавам да не се спекулира с предположения за класиране и победители – отварянето на офертите не може да даде обективен отговор на това как ще изглежда класирането“, обясни Росен Желязков.

Консорциум Витоша (състоящ се от Manchester Airports Group (MAG) и нейният партньор Beijing Construction Engineering Group (BCEG) предлага да вземе дейно участие в развитието на Airport City Sofia (Летищен град София), който ще включва нов национален стадион (построен по стандартите на УЕФА от категория 4), подкрепен от търговска зона, магазини, зона за отдих и логистични съоръжения, за да се създаде допълнителен бизнес зони София, както и такива за развлечения.

Проектът предвижда новият стадион да бъде мултифункционален, напълно подходящ за националните отбори по различни видове спорт, световни спортни състезания, както и концерти и фестивали. Той може да бъде завършен навреме, за да бъде използван при евентуално одобрение на домакинството на България на Младежките зимни олимпийски игри през 2024 г.

Предложението за новия стадион е част от по-масивен проект, а именно иновативния Airport City Sofia (Летищен град София), който е част от офертата в концесионната процедура. Тази концепция е отражение на цялостното убеждение на MAG и BCEG, че разширяването и развитието на Летище София трябва да донесе ползи за цялата българска икономика, както и да стимулира чуждестранните инвестиции и създаването на работни места.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: инвестиции | концесия | Летище София | Росен Желязков | капиталов трансфер

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини