Най-големият литиев проект в Европа може да заработи през 2022 г.
CEZ може да се окаже най-големият акционер в проекта
~ 2 мин.
European Metals Holdings може да започне работа по литиевия си проект Cinovec (Чиновец) в Чешката република до средата на 2022 г. и провежда предварителни обсъждания с потенциални клиенти, се казва в съобщение на компанията от днес.
Чешката комунална компания CEZ, в която държавата притежава дял от 70%, миналата седмица заяви, че условно се е съгласила да предостави 2 млн. евро заем за EMH чрез конвертируем дълг, което проправя пътя на компанията да стане един от най-големите акционери на EMH.
European Metals, която се търгува на борсите в Лондон и Австралия, контролира лицензите за проучване на проекта за литий и калай Cinovec в Чешката република, което тя описва като най-голямото литиево находище в Европа.
Това би могло да помогне на CEZ да премине към възобновяема енергия и да снабдява европейската електрическа автомобилна индустрия.
„Находището е голямо, евтино за експлоатация, заобиколено е от производителите на автомобили и батерии и е в ЕС, където има много силен политически тласък за развитие на батерийната индустрия“, каза Кийт Коулън, управляващ директор на European Metals в интервю.
Акциите на компанията са се увеличили близо 50% тази година.
Коулън каза още, че находището съдържа и калай, но при настоящите цени на калая, добивът не е икономически изгоден и той е само полезен страничен продукт.
Заемът от CEZ е само малка част от общите капиталови разходи от 480 млн. долара, но Коулън заяви, че това е ангажимент, който вдъхва доверие, докато CEZ извършва надлежна проверка по проекта.
CEZ може да преобразува главницата в акции по всяко време преди изтичането на срока на кредита в края на годината. Чешкият премиер Андрей Бабич подкрепи сделката, в случай че анализът покаже обещаващ добив.
European Metals работи по окончателно проучване за осъществимост и казва, че може да започне строителството на проекта, което се очаква да отнеме две години, в средата на 2020 година.
Заемът от ЧЕЗ ще улесни разговорите с други финансисти, каза той, добавяйки, че е провел предварителни разговори с купувачи, включително производители на автомобили и производители на батерии. Всички са европейски, въпреки че някои от тях са подразделения на компании със седалище извън Европа, каза той.
Европейският съюз, който иска да съкрати своите вериги за доставки, се фокусира върху стратегически минерали и разработване на доставки за своята индустрия за електрически превозни средства.
Чешката комунална компания CEZ, в която държавата притежава дял от 70%, миналата седмица заяви, че условно се е съгласила да предостави 2 млн. евро заем за EMH чрез конвертируем дълг, което проправя пътя на компанията да стане един от най-големите акционери на EMH.
European Metals, която се търгува на борсите в Лондон и Австралия, контролира лицензите за проучване на проекта за литий и калай Cinovec в Чешката република, което тя описва като най-голямото литиево находище в Европа.
Това би могло да помогне на CEZ да премине към възобновяема енергия и да снабдява европейската електрическа автомобилна индустрия.
„Находището е голямо, евтино за експлоатация, заобиколено е от производителите на автомобили и батерии и е в ЕС, където има много силен политически тласък за развитие на батерийната индустрия“, каза Кийт Коулън, управляващ директор на European Metals в интервю.
Акциите на компанията са се увеличили близо 50% тази година.
Коулън каза още, че находището съдържа и калай, но при настоящите цени на калая, добивът не е икономически изгоден и той е само полезен страничен продукт.
Заемът от CEZ е само малка част от общите капиталови разходи от 480 млн. долара, но Коулън заяви, че това е ангажимент, който вдъхва доверие, докато CEZ извършва надлежна проверка по проекта.
CEZ може да преобразува главницата в акции по всяко време преди изтичането на срока на кредита в края на годината. Чешкият премиер Андрей Бабич подкрепи сделката, в случай че анализът покаже обещаващ добив.
European Metals работи по окончателно проучване за осъществимост и казва, че може да започне строителството на проекта, което се очаква да отнеме две години, в средата на 2020 година.
Заемът от ЧЕЗ ще улесни разговорите с други финансисти, каза той, добавяйки, че е провел предварителни разговори с купувачи, включително производители на автомобили и производители на батерии. Всички са европейски, въпреки че някои от тях са подразделения на компании със седалище извън Европа, каза той.
Европейският съюз, който иска да съкрати своите вериги за доставки, се фокусира върху стратегически минерали и разработване на доставки за своята индустрия за електрически превозни средства.