Походът на Xiaomi към Европа ѝ донесе неочаквано добри финансови резултати

Компанията изненада с по-високи приходи от очакваното

Снимка: Xiaomi
Китайският производител на смартфони Xiaomi изненада с по-добри от очакваните тримесечни приходи в понеделник. Силният отчет се дължи отчасти на стабилния ръст на продажбите на външни пазари, става ясно от информация в Reuters. 

Резултатите ясно показват, че отвъдморската експанзия на Xiaomi и фокусирането върху пазари като Индия и Европа се отплащат, докато най-големият смартфон пазар в света – китайският, се забавя. 

Приходите на Xiaomi са нараснали с 27% през тримесечието, приключило през март, достигайки 43.8 млрд. юана (6.3 млрд. долара). Очакванията на анализаторите бяха за 42.109 млрд. юана (сумата е осреднена на база допитване на Refinitiv). 

Най-много приходи Xiaomi има от мобилни телефони, но впечатление прави, че печели и от продажба на онлайн реклами и други видове потребителска техника.

Общият пазар на смартфони в Китай се е свил със 7% на годишна база през първото тримесечие на 2019 г., показват данни на Counterpoint Research. Делът на Xiaomi на вътрешния пазар се е свил с 21% през същия период, показва същото проучване, докато Oppo, Vivo и Huawei бележат подем.  

Xiaomi се опитва да компенсира забавянето на растежа у дома чрез агресивно разширяване в чужбина. Компанията остава водещ доставчик на телефони в Индия и постоянно нараства в Европа, където започна да се разгръща масово през 2018 г. 

Xiaomi също така се опитва да се изкачи в рамките на пазарната сегментация, вдигайки цените ни на своите флагмани и междувременно лансира своите по-евтини телефони в под-марки.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: смартфони | финансови резултати | първо тримесечие | Xiaomi | 2019 | смартфон пазар

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини