Продажбите на електрически коли отбелязват първи спад

През юли глобалните продажби падат с 14%

Снимка: Pixabay
Глобалните продажби на електрически автомобили паднаха за първи път в съвременната история през юли, след като Китай намали субсидиите за купуване, подчертавайки ролята, която правителствената помощ играе на развиващия се пазар.

Месечните продажби в световен мащаб са паднали с 14% до около 128 000 пътнически електрически превозни средства, казва Sanford C. Bernstein в доклад във вторник. Продажбите намаляват в Китай и Северна Америка, докато в Европа нарастват, отбелязва Блумбърг.

Растежът в Китай, най-големият производител и пазар на електрически превозни средства, се забавя, като странат анамали субсидиите, а охлаждащата се икономика променя решенията на потребителите за нови покупки. Китайското правителство намали финансирането за индивидуални покупки на нови електрически превозни средства от 26 юни, за да насърчи производителите на автомобили да се съсредоточат върху иновациите на продуктите.

Докато електрическите превозни средства представляват само няколко процента от пазара на автомобили, автомобилните производители залагат на сегмента за бъдещ растеж. Забавянето на търсенето на дизелови коли хвърли автомобилните пазари в световен мащаб в спад, воден от исторически спад в Китай.

За първите седем месеца на годината световният пазар на електромобили показа ръст от 35%, каза Bernstein. Изследователят изчислява, че целогодишните продажби ще нараснат с между 23% до 48% - или между 2,4 милиона до 2,9 милиона единици през 2019 година.

„Без изненада темпът на растеж спря през юли на фона на намаляване на субсидиите“, коментират анализаторите на Bernstein в доклада. „Въпреки очакваната краткосрочна слабост през второто полугодие, ние продължаваме да бъдем положителни за дългосрочното търсене на електрически автомобили“, казват изследователите.

Tesla Inc. оглавява пазара на е-коли за пътници с продажби от около 20 000 бройки през юли, следвана от BYD Co., китайската марка, подкрепена от Уорън Бъфет. На трето място остава BMW.

На графиката се виждат и останалите компании с дялове на пазара на електрически автомобили:




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Китай | продажби | спад | стимули | електрически автомобили | електрически коли

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини