Със „сухи тренировки“ стартират тестовете на тол системата

Целта е да се установи дали има добра свързаност между отделните компоненти на системата

Тестовете на тол системата за тежкотоварни автомобили стартират утре, информират от пътната агенция. Все още не ясно обаче по какъв начин ще работи системата и дали тя е свързана с агенция „Митници“, НАП и МВР. Не е ясен и обхватът на пътищата, които ще бъдат облагани с тол такса. Преди месец регионалният министър Петя Аврамова уточни, че тол системата ще обхване 10 88 км пътища – половината от републиканската пътна мрежа, в която ще влиза магистрали, първокласни, второкласни и третокласни пътища.

От АПИ обясниха, че тестването на тол системата ще премине на два етапа. Първият ще протече със симулации на данни за движение по пътищата, като целта е да се установи дали има добра свързаност между отделните части на системата. След като тази интеграция бъде установена от екипите на Националното тол управление, ще се премине към втори етап – тестове с данни, постъпващи от бордови устройства, монтирани на транспортни средства.

Все още не е определена точната цена на тол таксите, но от АПИ заявиха, че не е необходимо да има приета тарифа, за да се ефикасни тестовете. Експертите на Националното тол управление ще правят „сухи тренировки“ за функционалността на системата и как се работи с нея на база тестови тарифи и техническо, а не търговско покритие върху пътищата.

Заради неяснотите от КРИБ поискаха официално отлагане на въвеждането на тол системата за догодина. Днес на пресконференция от транспортния бранш у нас се обединиха около тезата, че трябва да бъде налична цялата инфраструктура и едва тогава да започне тестването. Според експерти държавата няма как да проследи кой преминава гратис, тъй като все още не са изградени 420-те рамки, с които ще се осъществява контролът. 

Ето и какво ще се тества:
  • таксуване на базата на изминато разстояние – генериране на данни за изминат маршрут, създаване на валидни тол-деклараци, обмен на данни по системната интерфейсна шина и фактическо определяне на таксуващите записи, респективно цената за преминатия маршрут;
  • правоприлагане – проверка чрез разчитане на регистрационен номер на пътно превозно средство и отчитане на категорията на ППС за валидни данни за таксуване в системата (подадени за това ППС валидни тол декларации) и определяне дали текущото ППС е редовен потребител на пътя или нарушител;
  • обслужване на клиенти  - регистриране на клиент/договор, продажба на маршрутни карти през известните вече канали за продажба, промяна на данни за клиент/договор, справки за състоянието на клиент/договор;
  • плащане и управление на плащанията – баланс по клиентска сметка, взаимодействие с издатели на платежни карти, в т.ч. издатели на карти за гориво,- информационна сигурност и устойчива работоспособност на системата.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: АПИ | такси | тестове | МРРБ | тол система | Петя Аврамова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини