Собствениците на е-коли ще избират какъв шум да издава двигателят
Така при ниска скорост те ще предупреждават участниците в движението
~ 2 мин.
Собствениците на електрически автомобили трябва да могат да избират шума, който превозното средство издава, за да предупреждава пешеходците, твърди американски орган за пътна безопасност.
Националната администрация за безопасност на движението по магистрали (NHTSA) казва, че производителите на автомобили могат да избират измежду няколко разумни решения за „тихите коли“.
Превозните средства трябва да генерират шум, когато пътувате с по-малко от 30 км/ч (19 мили в час).
NHTSA също пита обществеността колко видове звуци могат да издават автомобилите и колко могат да бъдат силни те.
Регулаторът за пътна безопасност казва, че електрическите автомобили са толкова тихи при ниски скорости, че представляват опасност за „слепи и зрящи пешеходци, както и за велосипедисти“.
Призивите да се гарантира, че електрическите коли и хибридите ще са достатъчно шумни, за да се чуват при движение с ниска скорост, започнаха през 2010 г., а правилата за привеждането на превозните средства към такива изисквания бяха разработени за първи път през 2016 г.
При по-висока скорост шумът от гумите и вятъра се считат за достатъчно силни, за да предупреждават други участници в движението или пешеходците.
Първоначално на производителите на автомобили с батерии беше поставен срок до 1 септември 2019 г., за да гарантират, че техните модели отговарят на разпоредбите.
След това крайният срок колите да станат по-шумни беше удължен до 2020 г.
Първият проект на регламента на NHTSA изискваше автомобилите да издават само един тип звук.
Националната администрация за безопасност на движението по магистрали (NHTSA) казва, че производителите на автомобили могат да избират измежду няколко разумни решения за „тихите коли“.
Превозните средства трябва да генерират шум, когато пътувате с по-малко от 30 км/ч (19 мили в час).
NHTSA също пита обществеността колко видове звуци могат да издават автомобилите и колко могат да бъдат силни те.
Регулаторът за пътна безопасност казва, че електрическите автомобили са толкова тихи при ниски скорости, че представляват опасност за „слепи и зрящи пешеходци, както и за велосипедисти“.
Призивите да се гарантира, че електрическите коли и хибридите ще са достатъчно шумни, за да се чуват при движение с ниска скорост, започнаха през 2010 г., а правилата за привеждането на превозните средства към такива изисквания бяха разработени за първи път през 2016 г.
При по-висока скорост шумът от гумите и вятъра се считат за достатъчно силни, за да предупреждават други участници в движението или пешеходците.
Първоначално на производителите на автомобили с батерии беше поставен срок до 1 септември 2019 г., за да гарантират, че техните модели отговарят на разпоредбите.
След това крайният срок колите да станат по-шумни беше удължен до 2020 г.
Първият проект на регламента на NHTSA изискваше автомобилите да издават само един тип звук.
В отговор на искания от производителите на автомобили, NHTSA предложи на превозните средства да бъдеразрешено да издават няколко звука. Търси се публична реакция на това предложение.
Изкуствените звуци на двигателя, налични в съществуващите модели, като Mitsubishi Outlander, обикновено правят шума на двигателя, задвижван от батерията, по-силен.
Mercedes AMG работеше преди години с рок групата Linkin Park, за да създаде характерни звуци за своите електрически превозни средства.
Porsche предлага ъпгрейд за над $500 (£400) на своя спортен автомобил Taycan, който увеличава обема на своя електромотор, за да звучи по-скоро като бензинов двигател.
Nissan е пробвала предупредителна система, наречена Canto, която добавя хоров елемент към вихъра на двигателя.
В Европа включването на предупредителни звуци стана задължително за нови видове превозни средства, произведени след 1 юли 2019 г. За хибридни и електрически автомобили, произведени преди тази дата, тя не е задължителна.