8 стартъпа завършиха обучението си в The Founder Institute-София

Обучителната програма се провежда с подкрепата на Българската банка за развитие

Приключи четвъртото издание на най-голямата обучителна програма за стартиращи компании в България, провеждана с подкрепата на Българската банка за развитие (ББР).

Програмата на The Founder Institute – София е хибрид между обучение и бизнес инкубатор, и позволява на участниците да усвоят теоретични познания и да тестват идеите си в реални условия. В нея са ангажирани над 9000 лектори и обучители, а София е един от 180-те града в света, където се провежда.

Към успешно завършилите програмата този месец се присъединиха нови български предприемачи, сред които 15 годишният Ерик – най-младият участник в досегашната й история. Заедно с още седмина млади колеги Ерик имаше възможността да представи своята бизнес идея, възможностите й и перспективите за развитие пред многобройната аудитория в ко-уъркинг пространството Work&Share на 20 февруари.

Неговият бизнес проект е платформата „Лесна матура“, където бъдещите абитуриенти могат да изпробват знанията си. Проучванията показват, че образователният пазар в България генерира около 10 милиона лева годишно, тъй като средно  разходите за подготовка за матура на всеки ученик възлизат на около 1000 лева. Чрез сайта срещу месечна такса от 15 лева учениците могат сами да се подготвят за изпитните тестове и да проверяват знанията си. По време на обучението за предприемачество по програмата на The Founder Institute екипът на „Лесна матура“ за 11 седмици е успял да основе фирма, да завърши напълно сайта и да набере 712 активни потребители, което показва потенциала на проекта.

На завършващата церемония бяха представени още много добри идеи – като тази за блокчейн система  с верификация на оригиналните дипломи за висше образование, която може да реши проблема за огромното количество фалшифицирани дипломи и сертификати в световен план.  Целевата група са  възпитаниците на 800-те най-големи университети в света. Друг интересен проект е отново свързан с услуга по Интернет. На база на собствения си опит за продажба на  дрехи онлайн дизайнерът Веселина Марчева стига до извода кой е основният проблем пред потребителите, производителите и търговците: голяма част от дрехите не стават. Разликите в номерациите и във фигурите на хората превръщат в кошмар  пазаруването по интернет, губят се много пари и време. Създаденият от нейната компания сайт Fit+inch дава възможност да се намерят именно „ставащи“ дрехи, включвайки задължително  дизайнерска консултация за всеки  конкретен артикул.  

Повишаване на продуктивността на служителите, хигиенни продукти за жените, направени от чист памук и органични материали, органично лешниково масло, което може да се използва за производство на биошоколад, сладкиши или в биоресторанти, бяха сред останалите бизнес идеи, провокирали интереса на аудиторията. Оттук нататък се очаква младите предприемачи да събудят и интереса на потенциалните инвеститори и финансови партньори. Тук идва и ролята на финансовата група на  Българската банка за развитие в лицето на МФИ „Джобс“ и на новосъздаденото й дъщерно дружество - Фонд за капиталови инвестиции, сред чиито основни  задачи е помощта за  българските стартиращи предприятия и такива във фаза на растеж, за да реализират идеите си, да разширят бизнеса си и намерят пазари.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: София | ББР | стартъпи | Българската банка за развитие | The Founder Institute