Телефон 112 вече обслужва хора със слухови и говорни увреждания

Те ще могат да използват уеб базирано приложение

Телефонът за спешни случаи 112 вече ще работи с хора със слухови и говорни увреждания. До момента българите, които имат слухови проблеми, нямаха възможност да потърсят помощ ако изпаднат в беда, тъй като системата не беше пригодена за тях. 

Нов софтуер на българската компания "Перси" с последно поколение 16 ядрени Intel Xeon Scalable ще направи обслужването на хората със слухови и говорни увреждания възможно. Те ще могат да използват уеб базирано приложение. То позволява писани на текстови съобщения, които директно се генерират в системата. 

Приложението ще бъде достъпно от смартфон, таблет и компютър. Подаването на сигнала става чрез кликане върху иконата за бърза помощ, полиция или пожарна. След което се отваря панел, който съдържа предварително дефинирани фрази, които с едно натискане директно се изпращат към 112.

Освен това сигнал може да се подава и чрез чат с оператор, в който се посочва какъв е проблемът и се натиска бутон изпрати. Сред възможностите за свързване със спешния номер е и мигновеният чат, при който всеки написан символ се изпраща автоматично към оператора. Веднага след приемане на информацията се изпраща и необходимата помощ. Важно е обаче да се остане на линия докато се хване джипиес сигнал. 

"По подобен начин функционират и системите за спешни повиквания на Белгия, Унгария, Полша и региони на Италия. Българското приложение е най-доброто от всички разработени в ЕС, каза Александър Соломахин, зипълнителен директор на "Перси".

За да бъде ползвано приложението е необходима регистрация, в която се посочват трите имена, ЕГН, адрес, лице за контакт, както и снимка, номер и дата на валидност на ТЕЛК-ово решение. Попълването на имената и телефона на лице за контакт не е задължително, обаче подпомага, защото те могат да дадат допълнителна информация на медицинското лице или полицията. В случай на инцидент те ще могат да съдействат като отидат на място. От Районните центрове на 112 организират срещи по места, на които оказват съдействие на крайните потребители по процеса на регистрация и използване на приложението.

При подаване на неверни и заблуждаващи съобщения гражданите носят административно наказателна отговорност от 200 до 20 000 лв. 

Софтуерът е разработен от фирма, сключила договор с ДНС112-МВР след проведена обществена поръчка. Той е резултат от приетите през 2016 г. промени в Закона за Националната система за спешни повиквания.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: приложение | телефон 112 | хора с увреждания | спешен телфон

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини