Топ 10 на мегабрандовете на 2019 г.
Класацията включва световни марки за потребителски стоки
Докладът Megabrands на Euromonitor International е класация на Топ 100 на най-успешните бързо развиващи се световни марки за потребителски стоки. В подреждането влизат производители на опаковани храни, безалкохолни напитки, продукти за красота и лична грижа, за здраве на потребителите, хигиена, домашни грижи, топли напитки и грижи за домашни любимци.
Всяка от марките, която влиза в Топ 100, се класира въз основа на стойността на продажбите на дребно за 2017 г.
През 2017 г. мегабрандовете съставляват 14% от всички продажби на потребителски стоки в световен мащаб. Това се дължи главно на продажбите на пакетирани храни, козметични продукти и продукти за лична грижа и марки безалкохолни напитки.
В Топ 100 има 41 марки за пакетирани храни, повече от всяка друга категория. На второ място са брандовете за красота и лична грижа с 25 марки в топ 100. Марките за безалкохолни напитки са на трето място – 18 на брой в класирането. Освен тези три категории, 16 марки в Топ 100 са за хигиенни продукти.
По региони разпределението на марките в Топ 100 е следното - Азиатско-тихоокеанския регион (29,5%), Северна Америка (21,2%), Западна Европа (21,1%), Латинска Америка (12,1%), Близък Изток и Африка (7,7%), Източна Европа (6,5%) и Австралия (1,8%).
Ето и кои марки влизат в Топ 10:
10: Huggies
9: Nivea
8: Tide / Ariel
7: Pampers
6: Red Bull
5: L’Oréal Paris
4: Lay’s
3: Nescafé
2: Pepsi
1: Coca-Cola