Ценообразуването на rent-a-car услугите в ЕС става по-прозрачно

Всички ангажименти за повече прозрачност в сектора се очаква да са изпълнени до първото тримесечие на 2020 г.

Снимка: Pexels
15:55 25.03.2019
Петте основни европейски rent-a-car компании напредват с промените на ценообразуването на услугите им, за които настоява Европейската комисия. Целта на ЕК е да накара петте най-големи компании в сектора да ценообразуват услугите си по по-ясен и прозрачен начин за крайните клиенти.

В момента има различни такси, които не са включени в онлайн офертите. Често фирмите не посочват, че за млад шофьор се плаща допълнително, че трябва да се доплати, ако върнете колата в друг обект на същата фирма или че дължите някакви административни такси.

Еврокомисията отправи своит препоръки към Avis, Europcar, Enterprise, Hertz и Sixt през януари 2017 г. Към този момент само две от компаниите са изпълнили всичко на 100%. Останалите са заявили, че имат нужда от още време, за да приведат таксуването си към изискванията на ЕК.

Какво иска Европейската комисия
  • да включат всички такси в общата цена при резервиране: от сега нататък на потребителите ще се дава основна цена на уебсайта, която ще съответства на окончателната цена, която те трябва да платят. Тази цена ще включва всички допълнителни разходи, като например такси за горивото в резервоара, летищни такси, допълнителни такси за млади шофьори или такса за еднопосочно пътуване, когато мястото на връщане е различно от мястото на вземане.
  • да опишат ясно основните услуги, свързани с наемането, в реда и условията на всички национални езици: Потребителите няма да получават неясна или подвеждаща информация за основните елементи на наемането, като например включения пробег, политиката по отношение на горивата, политиката при анулиране, изискванията за депозит и т.н.
  • да посочат ясно в офертата цената и подробности за незадължителни допълнителни услуги, например застраховки, които намаляват дължимата сума в случай на щета. Трябва ясно да се посочи какво включва основната цена във връзка с щетите и какво шофьорът трябва да доплати. Ако е закупена допълнителна застраховка или застраховка за освобождаване от отговорност, трябва ясно да се посочи какво включва и какво не включва застраховката, преди клиентът да подпише.
Какво е изпълнено и какво трябва още

ЕК публикува актуална оценка доколко дружествата са се съобразили с новите европейски изисквания, която показва че Enterprise и Sixt са направили всички поискани промени. Avis се е ангажирала да извърши оставащите промени до май 2019 г. Europcar, което понастоящем включва Goldcar, ще извърши оставащите промени до юни 2019 г. Hertz е поело ангажимента да направи всички нужни промени най-късно до края на първото тримесечие на 2020 г.



„Благодарение на оказания от нас натиск вече няма да има неприятни изненади при наемането на кола. Изключително неприятно е да започнете ваканцията си с плащането на непредвидени допълнителни разходи и четенето на сложни договори. Искам европейските потребители да се насладят на ваканцията си максимално, без да е необходимо да се притесняват за неприятни изненади с окончателни сметки“, коментира Вера Йоурова, европейският комисар по въпросите на правосъдието, потребителите и равнопоставеността между половете.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: застраховки | регулации | Европейска Комисия | Европейски съюз | наемане на кола | наем на автомобил | rent-a-car

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини