Туристическият бранш очаква трудно лято и иска спешно 10 млн. лв. за реклама

В сектора са притеснени от данните за спада на ранните записвания за летния сезон

Снимка: Economic.bg

Българският туризъм има спешна нужда от минимум 10 млн. лв. за реклама на международните пазари, тъй като през лято 2019 се очакват по-малко туристи у нас. Това заяви изпълнителният директор на Националния брод по туризъм Полина Карастоянова, цитирана от БТА.

Представителите на туристическия бранш чрез министъра на туризма Николина Ангелкова отправят предложение до премиера Бойко Борисов и финансовия министър Владислав Горанов да разгледат искането им.

В сектора са притеснени от данните за спада на ранните записвания за летния сезон. Карастоянова коментира, че преките ни конкуренти - Гърция, Турция, Египет, Хърватия, Черна гора, Румъния и Сърбия са особено активни и с мащабни като ресурс кампании. Целта е подкрепа не на частната собственост в туризма, а на публичната собственост на българския туризъм - културно-историческото и природно наследство, допълни експертът.

Карастоянова аргументира размера на сумата с това, че ще се работи в ситуация, която изисква бърза реакция и при естествено завишени цени в условията на кратка реализация на всички медийни, маркетингови и рекламни кампании и изрази надежда в рамките на следващия месец този ресурс да бъде наличен. Тя отчете, че сегашният бюджет за реклама е недостатъчен и не може да "надвие" мащабната конкуренция. Карастоянова допълни, че парите ще бъдат насочени не само към международните пазари, но и към българските медии в знак на подкрепа на бранша към инициативата на туристическото министерство 2019 г. да бъде обявена година на българския турист. Средствата ще са и за подкрепа на зимния туристически сезон, допълни Карастоянова.

Ангелкова потвърди информацията от данните, че това лято за българския туризъм се очертава да е предизвикателно. Тя напомни, за заявеното очакване от ведомството в края на миналата година, че 2019 г. ще е динамична и трудна, като изтъкна, че към момента се наблюдава лек спад при ранните записвания както от Русия, така и от Германия заради фалита на един от немските авиопревозвачи, което е подпомогнало фалита и на малък чартърен превозвач в Полша, като това ще даде отражение върху летния ни сезон.



Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: туризъм | бюджет | реклама | лято | Николина Ангелкова

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини