Пластмасовите сламки на Тръмп поведоха президентската му кампания

От продажби на брандираните сламки американският президент е получил 500 хил. долара

Снимка: БТА
Предизборната кампания на Доналд Тръмп очевидно е започнала и то по доста иновативен начин. Настоящият президент на САЩ стартира продажбите на пластмасови сламки, което е в противоречие с глобалната кампания за отхвърляне на пластмасата като материал и преминаването към "екологични" заместители.

Компания на Тръмп продава комплект от 10 пластмасови сламки с надпис "Trump" за 15 долара. Тоест всяка сламка струва долар и половина. Подобна цена вероятно изглежда прекомерна, но очевидно поддръжниците на президента не мислят така. За една седмица, откакто сламките са в продажба, те са донесли приходи от 500 хил. долара, пише EcoWatch.






Всъщност идеята за продажбата на пластмасови сламки е на новият шеф на предизборния щаб на президента – Брад Парскейл. А той пък се е сетил за тази кампания от лична случка, при която по време на полет със самолет получил хартиена вместо пластмасова сламка. Тя обаче се разпаднала почти веднага и не била годна за употреба. В Twitter Парскейл коментира раздразнението си, снимайки въпросната сламка





И така пластмасовата сламка става "лице" на кампанията на президента, докато неговите опоненти мислят точно в противоположната посока.

Първата партида с брандираните сламки е била разпродадена за часове. Друг маркетингов трик на президентската кампания са футболните тениски „Stand up for America”, която е вдъхновена от критиката на Тръмп към футболистите, които коленичат по време на националния химн. Третият маркетингов трик е за тениска „Pencil – Neck Adam Schiff”, която е подигравка към опонента на Тръмп - Адам Шиф.

Продуктите на Тръмп са нов подход, чрез който да привлече нови привърженици, като е забелязано, че част от купувачите на президентските продукти не са неговите типични избиратели, които го подкрепиха за първия му мандат.

Проучване на The Guardian показва, че подобен подход може да навреди на околната среда, въпреки че сламките са рециклируеми. Оказва се, че основния проблем е не самата употреба на пластмасата, а нейното изхвърляне в океаните, което ги замърсява. А сламките на Тръмп може да са само част от 7.5 млн. сламки по бреговете на САЩ. Според търговски проучвания продажбите на сламки са между 170 и 390 млн. дневно.


Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: избори | предизборна кампания | Тръмп

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини