АПИ: Мантинелите по „Тракия“ са на 30 години, но не са опасни
Коментарът идва по повод изгнилата мантинела на „Тракия“ в участъка на тежкия инцидент от неделя
Това, че мантинелите при 160-ия км на АМ „Тракия“ са стари, не означава, че са опасни. Това каза инж. Иван Досев, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” по време на огледа на участъка от аутобана, на който стана трагичният инцидент в неделя, при който загинаха петима души. Инж. Досев подчерта, че ограничителните системи нямат вина за настъпване на пътния инцидент, съобщават от АПИ.
Досегашната мантинела в участъка е била поставена през 1993 г. и към този момент е отговаряла на всички нормативни изисквания към ограничителните системи. В момента там се поставя стоманена предпазна ограда, която е оразмерена да задържи автобус. Тази ограничителна система за пътища е най-разпространена по магистралите и тя се полага навсякъде, където няма опасности като надлези, бензиностанции или възможност за засягане на трети лица, пътуващи по друго направление. За такива места е предвиден най-високият клас мантинели, които се оразмеряват за удар от камион с тежест 38 тона, при ъгъл на удара 15 градуса и при скорост на движение 80 км/ч, се казва в съобщение на сайта на пътната агенция.
Участъкът, в който стана инцидента е част от отсечката между Чирпан и Стара Загора, в който за поредно лято ограничението на скоростта е 90 км/ч. заради лошото качество на настилката. Според АПИ обаче не настилката е виновна за тежката катастрофа.
На въпрос няма ли да се ограничи тежкотоварният трафик в почивните дни през летния сезон, инж. Досев посочи, че забраната е временно отменена вследствие на европейско предписание за осигуряване на по-добър транспортен достъп и снабдяване на стоки от първа необходимост предвид епидемията от COVID-19 и продължава да се поддържа, за да се осигури по-бързо възстановяване на транспортния бранш и товарните превози. Той подчерта, че в минали години забрана за движение на тежкотоварни автомобили в неделя в конкретния участък при 160-ти км е имало по направлението Бургас – София, а товарният автомобил, причинил катастрофата, се е движил в посока София – Бургас.