Covid-19 тласна онлайн трансакциите в Revolut у нас с 52% нагоре

Компанията публикува данни за това как се отразява коронавирусът на потреблението в България

Covid-19 тласна онлайн трансакциите в Revolut у нас с 52% нагоре
~ 1 мин.

Спад с 55% на плащанията с физически карти и ръст от 52% на онлайн транскациите през Revolut в България от март насам. Това е една от основните тенденции на промяна в харченето на родните потребители на приложението вследствие на кризата с Covid-19. 
 
Компанията публикува днес данни, които проследяват поведението на българските потребители в контекста на коронавирус пандемията. Извадката на проучването са 200 000 потребители на Revolut в страната, като данните са за периода 1 март до 10 април 2020 г. 
 
Предприетите ограничителни мерки за предпазване от заразата обуславят осезаемото намаление при определени видове потребителското харчене. Данните показват, че като цяло хората харчат повече онлайн, което вероятно е свързано с по-големия брой компании, които адаптират бизнесите си дигитално по време на пандемията. От Revolut посочиха и че има видимо нарастване и в обема на отделните онлайн трансакции (+35%). 
 
Тенденциите в поведението на потребителите бяха сходни в цялата страна, без съществена разлика между големите градове - София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе и Стара Загора. Данните съвпадат с впечатлението, че хората в цялата страна се запасяват с повече продукти, за да подсигурят нужните консумативи за домакинствата, когато излизанията навън са граничени. 
 
p2p и обмен на валута 
 
Междувременно през изминалия месец хората превеждат пари по-рядко (-13%), докато обемът на P2P плащанията остава стабилен с лек ръст от 7% за периода 1 март – 10 април. Този баланс се дължи на активността на потребителите на Revolut, както и възможността им да трансактират помежду си от дистанция мигновено и без такси. 
 
Валутните пазари бяха силно нестабилни през последните седмици, като станахме свидетели на някои от най-паметните периоди в историята. Докато основните борсови индекси паднаха с 13% от 1 март до 10 април, Forex търговията бележи ръст от 116% в обема на сумите, тъй като търговците на валута изглежда искаха да извлекат полза от нестабилността на пазара. 
 
Кой печели и кой губи? 
 
Emag (+ 180%), Foodpanda (+ 172%) и Playstation (+ 126%) бележат най-големите увеличения в броя сключени трансакции. Междувременно най-засегнати са категориите ресторанти (-89%) и транспорт (-87.5%). 
 
Любопитно е поведението по отношение на на големите супермаркети.

  • Броят на посещенията там е намалял за сметка на обема на отделните транскации. 
  • Броят на трансакциите на Lidl е намалял (-20%), докато обемът на отделните трансакции е нараснал с 33% 
  • Броят трансакции в Kaufland е намалял с -11%, докато обемът на отделните такива се е увеличил с 39% 
  • Броят трансакции във вериги Fantastiko бележи спад с -33%, докато обемът им се е увеличил с 29% 
  • При Billa броят на трансакциите е намалял с -25%, докато обемът им се е увеличил с 36%.

Следете новините на Economic.bg през социалните канали на медията: Facebook / LinkedIn / Viber / Instagram / Twitter / Google Новини / Threads