De Beers сваля с 5% цената на диамантите
Компанията се опитва да преодолее кризата в индустрията, породена от свръхпредлагането
~ 2 мин.
De Beers предприема по-драстични стъпки за справяне с кризата в диамантената индустрия, като за първи път от години намалява цените, пише Fortune.
Компанията, най-големият световен производител на диаманти, понижи цените с около 5% при продажбата си през ноември, според хора, запознати с въпроса, които поискаха да не бъдат идентифицирани, тъй като информацията е частна.
Този ход е насочен към подобряване на печалбите на посредниците в диамантената индустрия, група търговци и полиращи фирми, които купуват груби скъпоценни камъни от De Beers. Много от тези клиенти, включващи семейни търговци в Белгия, Израел и Индия, както и дъщерните дружества на Tiffany & Co. и Graff Diamonds, работят с ниски маржове на печалба поради ниски цени и свръхпредлагането на полирани скъпоценни камъни.
„De Beers определя пазара и досега не е правила никакви намаления, въпреки че цената на откритите пазари за необработени диаманти е спаднала с около 9% годишно досега“, казва Едуард Стърк, анализатор на BMO Capital Markets. „След като най-важният участник на пазара най-накрая предприема действия, след като задържаше цените толкова дълго време, това е типична индикация, че нещата може да са на път да се подобрят.“
Намаляването на цените едва ли ще се отрази до пазара на дребно и потребителите не трябва да очакват скоро да намалеят цените на диамантите, коментира обаче изданието.
Част от проблема в диамантената индустрия е, че цените са в застой, тъй като други луксозни стоки като обувки, чанти и почивки, са в изобилие. Също така е по-трудно за компаниите за търговия с диаманти да намерят финансиране, защото банките изоставят сектора, след като бяха засегнати от измами и лоши заеми.
Все пак De Beers настоява, че настоящата слабост не означава, че търсенето се е смекчило. Миналата седмица компанията пусна данни, които показват, че търсенето на диамантени бижута се е повишило с 2,4% през миналата година. На американския пазар, където се продават почти половината от всички диаманти, увеличението е 4,5%.
De Beers продава скъпоценните си камъни чрез 10 продажби всяка година в столицата на Ботсвана Габороне, а купувачите - известни като „наблюдатели“ - трябва да приемат цената и количествата, които им се предлагат. Това е система, възникнала през 90-те години на 19-и век и е проектирана да облагодетелства както миньорите, така и клиентите, които получават диамантите с намалена ставка. Но отстъпката намалява. Някои участници сега се борят да печелят пари от бизнес, който навремето е бил изключително доходоносен.
Компанията, най-големият световен производител на диаманти, понижи цените с около 5% при продажбата си през ноември, според хора, запознати с въпроса, които поискаха да не бъдат идентифицирани, тъй като информацията е частна.
Този ход е насочен към подобряване на печалбите на посредниците в диамантената индустрия, група търговци и полиращи фирми, които купуват груби скъпоценни камъни от De Beers. Много от тези клиенти, включващи семейни търговци в Белгия, Израел и Индия, както и дъщерните дружества на Tiffany & Co. и Graff Diamonds, работят с ниски маржове на печалба поради ниски цени и свръхпредлагането на полирани скъпоценни камъни.
„De Beers определя пазара и досега не е правила никакви намаления, въпреки че цената на откритите пазари за необработени диаманти е спаднала с около 9% годишно досега“, казва Едуард Стърк, анализатор на BMO Capital Markets. „След като най-важният участник на пазара най-накрая предприема действия, след като задържаше цените толкова дълго време, това е типична индикация, че нещата може да са на път да се подобрят.“
Намаляването на цените едва ли ще се отрази до пазара на дребно и потребителите не трябва да очакват скоро да намалеят цените на диамантите, коментира обаче изданието.
Част от проблема в диамантената индустрия е, че цените са в застой, тъй като други луксозни стоки като обувки, чанти и почивки, са в изобилие. Също така е по-трудно за компаниите за търговия с диаманти да намерят финансиране, защото банките изоставят сектора, след като бяха засегнати от измами и лоши заеми.
Все пак De Beers настоява, че настоящата слабост не означава, че търсенето се е смекчило. Миналата седмица компанията пусна данни, които показват, че търсенето на диамантени бижута се е повишило с 2,4% през миналата година. На американския пазар, където се продават почти половината от всички диаманти, увеличението е 4,5%.
De Beers продава скъпоценните си камъни чрез 10 продажби всяка година в столицата на Ботсвана Габороне, а купувачите - известни като „наблюдатели“ - трябва да приемат цената и количествата, които им се предлагат. Това е система, възникнала през 90-те години на 19-и век и е проектирана да облагодетелства както миньорите, така и клиентите, които получават диамантите с намалена ставка. Но отстъпката намалява. Някои участници сега се борят да печелят пари от бизнес, който навремето е бил изключително доходоносен.
De Beers предлага на своите купувачи по-голяма гъвкавост относно техните покупки, но това не е достатъчно. Компанията реализира по-малко от 300 милиона долара при всяка от последните три продажби, което е най-ниското отчетено ниво в данните от 2016 г. насам.
Данните за продажбите през ноември, които се очакват следващата седмица, могат да покажат дали намалението на цените е помогнало за стимулиране на търсенето.