Китай демонстрира завидно възстановяване на смартфон фронта
Доставките на смартфони в Китай скачат със 17% на годишна база през април
~ 2 мин.
Пратките на смартфони от китайските фабрики до доставчици са се увеличили със 17% през април в сравнение със същия месец на миналата година, сочат данните на правителството, публикувани във вторник и цитирани от Reuters.
Данните подсказват за ранно възстановяване на вътрешния пазар за производителите на смартфони, като Apple и Huawei, както и за потенциално възвръщане към нормалното състояние за по-широкия потребителски хардуерен пазар в Китай след избухването на коронавирусната епидемия.
Производителите на телефони доставиха 40.8 милиона устройства през април, което е повече от 34.8-те милиона през април 2019 г., става ясно от данните на Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT), подкрепян от държавата мозъчен тръст.
Информацията идва след драстичния спад на доставките през първото тримесечие, които по данни на изследователската фирма IDC достигнаха 66.6 милиона бройки за периода януари-март, което е с над 20% по-малко спрямо доставените 83.6 милиона бройки през първото тримесечие на 2019 г.
Това беше най-големият спад в Китай, тъй като пазарът беше повлиян от прекъсвания по веригата на доставки и спад в търсенето поради пандемията и блокирането на Covid-19.
За първи път от години обаче организацията не разкри дела на доставените устройства с Android, ключов показател, който дава представа колко смартфони с марката Apple се продават в Китай всеки месец.
Частни изследователски фирми, следящи сектора на смартфони като Canalys, IDC и Counterpoint Research, съобщават, че през първото тримесечие доставките на Apple устройства в Китай намаляват до малки едноцифрени числа.
Конкурентът Huawei успя да задържи сравнително еднакви нивата на пратките през тримесечието, докато други китайски Android играчи като Oppo, Vivo и Xiaomi поносеха тежестта на избухването на коронавируса – обемът на техните доставки намалява с двуцифрени проценти, според изследователските фирми.
Apple и нейните конкуренти не представят публична информация за регионалните си доставки.