Електротриколките на русенската „Син карс“ ще се движат във Франция

Компанията планира да излезе на борсата през април, за да събере още капитал за инвестиции

Снимка: Sin Cars

Макар производството на електромобили в България да се смята за екзотика, русенската фирма Sin Cars започва да произвежда електрически триколки за френската компания Mondial Tuk Tuk.

Става въпрос за модела E-TUK Ruse 500, който е разработен по поръчка на френската фирма и ще бъде ексклузивно произвеждан за тях. Частите за него са изработени в Русе, а сглобяването на превозното средство ще се случва на място, обясни за Economic.bg собственикът на „Син карс индъстри“ Росен Даскалов. „Целта е да използваме евтината работна ръка тук, както и суровините, материалите и електроенергията, и да генерираме производство и заетост в България“, обясни той.

От рикшата TUK са поръчани 50 броя, като те ще бъдат използвани за превоз на туристи във френски градове. „Този бизнес съществува в големите градове във Франция, има го и в Лисабон, Порто и др.“, разказва Даскалов. Той обясни, че фирмата, която ги е поръчала, разполага с такива превозни средства, които се дават под наем на хора, които возят туристи.

Фирмата, която досега ги е правила за тях е холандска и е фалирала, затова им идва идеята да го произвеждат сами, но не са успели. „Един от съдружниците на Mondial Tuk Tuk е българин от Русе и така случайно стигнаха до нашата фирма“, разказва още Даскалов. Цената на електрическата триколка е около 20 хил. евро, в зависимост от цвета и т.н. По думите му цената ѝ ще започне да пада в момента, в който започне по-голямо производство.

Премиерата на TUK ще бъде след броени дни на щанда на българската компания в Женева, където ще бъдат демонстрирани последните новости в автомобилната индустрия от цял свят. След това прототипът на колата ще бъде изпратен за тестване от фирмата във Франция и следва процес по досертифициране, който трябва да приключи след планираното публично предлагане на "Син карс" на Българска фондова борса през пролетта. Даскалов добави, че TUK трябва да се движат по френските улици до юли 2020 г.

Sin Cars в Женева

Българският производител на автомобили Sin Cars ще представи новите си разработки на най-престижното автоизложение в света. Там освен премиерата на електрическите модели E-TUK Ruse 500, за първи път ще бъде показан и L City Sun.


L City Sun e първият в света с подобни размери и хомологация М1, предназначен за движение по пътищата и разработен предимно за превозване на туристи от и до хотели, разглеждане на градски забележителности или просто за разходка. L City Sun има 8+1 места и e единствен по рода си в света, обясняват от компанията.

"Син карс" предлага прототипа на колата, но все още не я произвежда масово, защото процесът е скъп и цената ѝ не е конкурентна. След публичното предлагане обаче Даскалов се надява да натрупа капитал, който да инвестира в машини за производство и оборудване и моделът да стане по-достъпен. Той обясни, че към L City Sun също има голям интерес. Той е направен в Русе, но ще се сглобява в Мюнхен.

В Женева "Син карс" ще покаже и подобрения L City Utility, който е специално разработен за куриерски доставки и транспорт в големите градски центрове. Редица европейски компании вече проявяват интерес към sightseeing автомобилите, които предлагат 360-градусова гледка.

L City Utility 2020 е за бизнес нужди като модификацията тази година е с 8 места, изцяло насочен към пътнически транспорт, таксиметрови превози и др., обясни Даскалов. Той е на ниво предпроизводствен прототип. „Това, което ни трябва са инвестиции и затова ще направим IPO-то през април. Ние сме направили доста от тестовете на превозното средство, но официализирането и самото получаване на документите е много скъпо и няма как да го направим със средствата, с които разполагаме в момента“, каза той.

Бутиковият SIN R1 650

Компанията ще покаже и новия SIN R1 650 - ексклузивна разработка, сглобена в Италия с ново управление на скоростната кутия. „Различното е, че вече ще го сглобяваме в Сан Марино Италия, защото заради Brexit трябваше да преместим базата ни във Великобритания“, обясни собственикът на Sin Cars.


Суперколата вече развива до 300+ км/ч и ускорява до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди. Новостите в уличния вариант на SIN R1 са от технически до фин интериор, изработен от една от най-добрите италиански компании за дизайн. Миналогодишната му версия привлече вниманието към българската компания и SIN R1 вече се движи по улиците на Европа, САЩ и Австралия.

„Държим уверено спортната си линия и ставаме все по-добри в създаването на бърз и атрактивен автомобил с характер, което отново ще демонстрираме в Женева“, казва Росен Даскалов, който е и дизайнер и създател на моделите.

Sin Cars пуска акции през април

След месец "Син карс индъстри" планира публично предлагане на около 30% от акциите си на Българската фондова борса. Целта е финансиране на новите екопроекти на компанията.

„Амбицията ни е да произвеждаме над 100 автомобила годишно“, споделя очакванията от борсовите си ходове Росен Даскалов. Компанията регистрира капитал от над 18 млн. лв. и има намерение да набере до 6 млн. лв. от пазара за растеж на малки и средни предприятия към Българската фондова борса (БФБ). Средствата ще бъдат използвани за машини и роботи, които да направят ефективно производството на компоненти за електромобилите.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: Франция | Русе | Женева | Sin Cars | Росен Даскалов | български електромобили | tuk | триколки

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини