Фирми от три държави искат да доставят под наем 10 локомотива на БДЖ

Срокът за подаване на оферти изтича в петък, а стойността на договора е близо 26 млн. лв.

Снимка: Авторът

Само 3 от подалите заявления за участие 5 кандидата са останали в обявената от „БДЖ – Пътнически превози“ обществена поръчка за наемане на 5 магистрални електрически локомотива с опция за още 5 за срок от две години с възможност са удължаване за още една. Това става ясно от публикуваните на официалната страница на жп превозвача документи.

Както вече писа Economic.bg, поръчката на обща стойност 25.7 млн. лв. беше обявена на 3 април, а до крайния срок – 18 май, заявления за участие в нея подадоха пет кандидати:

  • S Rail Lease s.r.o.
  • ELL Germany GmbH
  • RIVE Rail Leasing 3 Limitid
  • Railpool 7 GmbH & Co. KG.
  • „ЮБЕКС - България“ ЕООД

С решение на тръжната комисия за предварителен подбор на кандидатите от процедурата е отстранена Rive Rail Leasing 3 Limited по чисто формални причини: представените от кандидата документи са копия, предоставени на хартия, на която дори липсва гриф „Вярно с оригинала“. Това важи и за представения Единен европейски документ за обществени поръчки, и то при положение, че от 1 април 2018 г. той задължително трябва да бъде представян само в електронен вид. Не са внесени документи, които удостоверяват кои лица представляват кандидата. На всичко отгоре във внесената документация кандидатът изрично е записал: „ние не можем безусловно да приемем и да се съгласим с указанията и условията, поставени за участие в настоящата процедура…“ А след като един кандидат не може да приеме условията на възложителя, той няма място в процедурата, поради което и тръжната комисия на БДЖ-ПП го отстранява от нея.

От участие в обществената поръчка е отстранено и германското дружество Railpool 7 GmbH&Co.KG. То не е представило в допълнително дадения му срок от 5 работни изисканите от възложителя документи и не е отстранило в определения срок констатираните от тръжната комисия несъответствия и липси в документацията си. От неговото заявление не става ясно кои лица ще го представляват и са оторизирани да поставят своя електронен подпис на Единия европейски документ и пр., като не е попълнено дори задължителното поле „Изпиране на пари или финансиране на тероризъм“.

До останалите трима кандидати, които са отговорили на всички условия, тръжната комисия на БДЖ-ПП е изпратила покани „за представяне на първоначална оферта и участие в преговори“. Това са дружеството от Братислава S Rail Lease s.r.o., германската компания от Мюнхен ELL Germany GmbH, както и до регистрираната във Велико Търново фирма „ЮБЕКС - България“ ЕООД.

Офертите трябва да бъдат внесени в централата на БДЖ-ПП до петък, 17 юли.

В обхвата на обществената поръчка е включен както наемът, така и текущата техническа поддръжка (планова и извънпланова) и ремонтът на локомотивите за целия срок на наема, включително и доставката на необходимите консумативи, материали и резервни части за тях. В цената е включено също и обучението на ремонтния и експлоатационен персонал на БДЖ-ПП, който трябва да е 50 машинисти и 10 техници.

Наемането и закупуването на локомотиви е основната животоспасяваща мярка за БДЖ-ПП, тъй като липсата на здрав тягов подвижен състав е основната причина за постоянните закъснения и честата отмяна на пътнически влакове. Поради това през последните месеци БДЖ-ПП вече сключи договори за закупуване на 10 нови локомотива „Сименс Смартрон“ и за наемане на 3 локомотива от серията ЕА 3000 от дъщерната фирма на Deutsche Bahn у нас „Ди Би Карго България“.




Ако сте харесали статията, можете да се абонирате за страниците ни във Facebook и Twitter или да използвате нашия RSS фийд канал, за да не пропуснете нищо интересно от Economic.bg.


Етикети: БДЖ | Пътнически превози | БДЖ-Пътнически превози | нови локомотиви | локомотиви под наем

ПОСЛЕДНИ НАЙ-ЧЕТЕНИ КОМЕНТИРАНИ
Виж всички новини